Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان فارس صبح امروز با حضور 5 نامزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا مشفقیان، رئیس ستاد انتخاباتی شورای ائتلاف استان فارس صبح امروز در نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان فارس، با اشاره به اینکه انتخابات امسال یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات‌هاست، اظهار داشت: در این انتخابات به حضور حداکثری مردم بسیار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید از فضایی که به تنش و چند قطبی شدن در جامعه می‌انجامد، احتراز کرد، گفت: ما سعی می‌کنیم که اگر مورد هجمه قرار ‌گرفتیم با متانت از این مسئله عبور کنیم و انتظار از رسانه‌ها نیز این است که فضای انتخاباتی استان و شهر را به سمت آرامش سوق دهند.
رئیس ستاد انتخاباتی شورای ائتلاف استان فارس افزود: یکی از شگردهای کسانی که مایل نیستند انتخابات خوب و با آرامش پیش برود، فهرست‌سازی است. آن‌ها فهرست‌های موازی مطرح می‌کنند تا جامعه دچار سرگردانی شود.
مشفقیان با بیان اینکه به فرموده رهبری از اصولگرایی عبور کردیم و اکنون انقلابی و غیرانقلابی مطرح است، بیان کرد: شورای ائتلاف تلاش کرد که از میان مجموعه‌ای از کلیه نیروهای اصولگرایی که تابلودار هستند، به یک لیست برسد و مشارکت کف جامعه را هم داشته باشد.
به نظر می‌رسد که به یک جمع‌بندی و انتخابات آرام برسیم با اینکه در این مقطع حساس هستیم که سعی می‌کنند بگویند مردم به علت اتفاقاتی که افتاده، به یک انفعال رسیده‌اند و شرکت نمی‌کنند و این کار رسانه‌ها است که مردم را تشویق کنند.
*استقبال مردم از انتخابات رأی اعتماد مجدد به نظام جمهوری اسلامی است
وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد: مردم یک بار چند روز پیش در 22 بهمن ماه حضور حداکثری خود را نشان دادند که نمی‌شد آمار دقیقی از آن ارائه داد؛ اما مشارکت مردم در انتخابات بر مبنای عدد و آمار است و استقبال مردم از انتخابات رای اعتماد مجدد به نظام جمهوری اسلامی است.
ابراهیم عزیزی، کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس، در این نشست با بیان اینکه انتخاب پنج گزینه از سوی نیروهای انقلاب به معنای سلب صلاحیت از سایر کاندیداها نبوده و نیست، افزود: شیراز نیازمند چهار نماینده است و به طور طبیعی باید از میان جمعی که وارد صحنه شدند، به گزینه‌های محدود می‌رسیدند.
وی ادامه داد: تلاش بر این بوده که به انتخاب مردم شیراز و کارآمدی مجلس شورای اسلامی در آینده کمک کنند؛ ما این باور را داریم که مجلس یازدهم باید از دو ویژگی ممتاز برخوردار باشد، یک باید انقلابی باشد و در مسیر انقلاب اسلامی گام بردارد و دوم اینکه کارآمد باشد. اگر شاهد کارآمدی نباشیم، امکان دارد که لایه‌های مختلف مردم همچنان در مشکلات و نارسایی‌ها باقی بمانند.
عزیزی اظهار داشت: مجلس یازدهم باید کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین را به تمام معنا اثبات کند. روحیه انقلابی و توان انقلابی کمکی است برای رسیدن به این کارآمدی که مورد انتظار رهبر انقلاب و دیگر دلسوزان است.
وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به دور از برخی رفتارها و هیجاناتی که بر انتخاب منطقی و هوشمندانه سایه می‌اندازد، از ظرفیت انتخاب شورا استفاده کنیم، گفت: مردم با اعتماد پای صندوق‌های رأی بیایند و مطمئن باشند که یک ترکیب کارآمد می‌تواند در مسیر اندیشه‌های دینی و انقلابی و رفع نیازهای مردم مؤثر باشد.
عزیزی اظهار داشت: در شرایطی به سر می‌بریم که برخی سوء تدبیرها و برخی بی‌مدیریتی‌ها، برخی تنبلی‌ها و کم‌کاری‌ها، موجبات آزرده‌خاطری مردم شده و برخی اظهار کنند که حضور در پای صندوق‌های رأی تأثیری ندارد؛ اما ما می‌خواهیم بگوییم که حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نیروهای کارآمد و اثرگذار می‌تواند شما را از همین نگرانی نجات دهد.
جعفر قادری نیز در این نشست گفت: فضای این دوره انتخابات فضای روی آوردن به شاخص‌ها و معیارها است؛ برخلاف برخی از دوره‌‌ها که جو و امواج و مسائل حاشیه‌ای بر انتخابات سایه انداخته بود و انتخاباتی به‌دور از معیارها انجام می‌شد، این دوره فرصتی است که مردم براساس معیارها و ملاک‌‌ها و شاخص‌هایی حرکت کنند که به کارآمدی و توانمندی در سطح ملی و محلی منجر می‌شود.
وی بیان کرد: اگر مشکلات کشور را در سه واژه فقر، فساد و تبعیض ذکر کنیم، نیاز داریم که مجلس آینده در چند بعد کار جدی داشته باشد. یک کار، پالایش قوانین و مقررات‌زدایی است. حجم زیادی قانون داریم که به این منجر شده که عملاً هم خلا قانونی و هم مغایرت‌های زیاد داریم که این مغایرت‌‌ها منشأ فساد در کشور است و دستگاه اداری را به عنوان یک دستگاه اداری مریض معرفی کرده است. تبعیض و تفاوتی هم اگر هست، منشأ آن به مشکلاتی که در قوانین داریم، بر می‌گردد.
این کاندیدای مجلس اظهار کرد: در زمینه فقر هم قوانین مغایر و خلأهای قانونی باعث فقر شده و اگر بخواهیم مسائل و مشکلات را ریشه‌یابی کنیم، ریشه همه مسائل را در ساختارهای نامناسب و سیاست‌های غلط و مدیران ناشایست باید جست‌وجو کرد و مجلس آینده وظیفه دارد که در این راستا تلاش بکند تا این علت‌ها برطرف شود و زمینه را برای کارآمدی نظام و انقلاب فراهم گردد.
وی گفت: ما در حوزه‌های امنیتی و اجتمای سیاسی و فرهنگی در داخل کشور و منطقه موفقیت داشتیم؛ اما در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم و این یعنی نیاز است که مجلس مسائل اقتصادی را در اولویت خودش قرار دهد.
قادری افزود: رسالت و وظیفه رسانه‌ها هم این است که فضا را به سمت رقابتی شدن پیش ببرند و همه کمک کنند که عملاً افراد را بر اساس شاخص‌‌ها انتخاب کنیم. بهتر است اینگونه نباشد که جوی درست شود و مشکلات بیشتری را به وجود آورد.
وی در پایان گفت: چندقطبی کردن یا بداخلاقی‌ها کار درستی نیست و باید فضای مناسب برای انتخاب داشته باشیم.
علیرضا پاک‌فطرت هم تصریح کرد: افراد خاصی به دنبال تفرقه هستند و از این تفرقه امرار معاش می‌کنند. وظیفه همه ما به ویژه رسانه است که این افراد را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.
وی گفت: در چهل ساله دوم انقلاب باید بین همه اقشار وحدت به وجود آوریم. به همه جمعیت ایران نیازمندیم. اگر قرار است در برابر زورگویی‌های شرق و غرب بایستیم باید وحدت داشته باشیم. زیر پرچم ولایت باشیم و بیانات مقام معظم رهبری را در عمل پیاده کنیم نه در شعار.
منصوره طاهری نیز در این نشست بیان کرد: حضرت زهرا (س) الگو و اسوه‌ای برای زنان مسلمان در همه ابعاد زندگی است و رفتار سیاسی و اجتماعی از این بانوی دو عالم در نقاط حساس هم الگو است.
وی با بیان اینکه دلیل حضور من در این فهرست، دیدن نیمی از جامعه، یعنی زنان است که فرهیخته و کارآمد هستند، اظهار کرد: هدف من تشکیل کمیسیون خانواده و زن با توجه به ابلاغیهای است که در این زمینه مطرح شده است.
روح‌الله نجابت هم بیان کرد: شرایط کشور خاص است و دشواری دارد. به نگاهی متفاوت نیاز هست تا انباشت مطالبات مردم که پاسخ داده نشده، با دلسوزی داده شود. مردم تفاوت تلاش و بی‌عملی را تشخیص می‌دهند.
وی گفت: به مردم نشان دهیم که بنا داریم و می‌خواهیم گرهی از مشکلات باز کنیم. مجلس جای کار جمعی است و نیاز داریم هم در فضای استان و هم در شیراز، در فضایی کلان تعامل کنیم تا اختلافات رفع شود.
نجابت تصریح کرد: نگاه همدلانه و همگرایانه، مقدمه است که باید باشد تا دیگر مسائل به نتیجه برسد.
 

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست خبری شیراز مجلس شورای اسلامی رهبر انقلاب شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پای صندوق های رأی حضور حداکثری استان فارس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

بر اساس اعلام فرمانداری بیرجند، اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

۱- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار، کد نامزد ۱۱،

۲- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد ۲۲

تبلیغات انتخابات دور دوم، از فردا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی