Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش آماری واردات و ترخیص کاغذ دولتی در سال ۱۳۹۸ را تا پایان ماه بهمن منتشر کرد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداول مرتبط با واردات کاغذ تحریر و مطبوعات تا پایان ماه بهمن سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این جدول تا پایان ۲۶ بهمن ماه سال جاری بیش از ۸۶۴۰۰ تن کاغذ مطبوعات و کاغذ با ارزش بالغ بر ۷۸ میلیون ۶۰۰ هزار دلار در قالب ۱۷۲ پرونده در این وزارتخانه برای واردات مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از این تعداد پرونده، ۷۶ پرونده برای واردات کاغذ مطبوعات و ۳۱ پرونده برای واردات کاغذ بالکی، ۶۴ پرونده برای واردات کاغذ تحریر و یک پرونده نیز برای واردات کاغذ LWC مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

از این حجم پرونده و تناژ تأیید شده کمی بیش از ۶۳ هزار تن با ارزش بالغ بر ۵۷ میلیون و۸۰۰ هزار دلار تخصیص ارز شده است و کمی بیش از ۵۹۵۰۰ تن از آن تأمین و خرید ارز شده است. با این همه میزان کاغذ ترخیص شده از گمرک تا پایان سال جاری کمی بیش از ۲۷ هزار تن بوده و ارزش دلاری آن نیز کمی بیش از ۲۴ میلیون و پانصد هزار دلار بوده است.

جداول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حاکی از آن است بیشترین تناژ کاغذ ترخیص تا پایان بهمن ماه مرتبط با بخش مطبوعات با تناژ بیش از ۱۳۸۰۰ تن بوده است و پس از آن کاغذ بالک و چاپ و تحریر با حجم بالغ بر ۱۲ هزار تن در رتبه دوم قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید با تأیید هیأت وزیران و معاون اول رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به میزان ۸۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کاغذ مطبوعات و فرهنگی اعتبار دریافت کرده است که بر اساس این جداول تا پایان بهمن ماه سال جاری نزدیک به ۷۹ میلیون دلار از آن مورد تأیید این وزارتخانه برای واردات قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات کاغذ مطبوعات و خبرگزاری ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ مطبوعات میلیون دلار کمی بیش هزار دلار سال جاری بهمن ماه تا پایان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت