Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@10:27:56 GMT

سهم صنایع‌ معدنی در تولید ناخالص ملی ۲۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۶۳۵

سهم صنایع‌ معدنی در تولید ناخالص ملی ۲۰ درصد است

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو گفت: هم اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد سهم دارد همچنین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب‌پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"در نشست بررسی پروژه تدوین استراتژی ایمیدرو مطرح کردم:

ایمیدرو در استراتژی جدید خود، نقش تسهیلگری و هدایت‌گری در کنار بخش خصوصی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهمان در ایمیدرو، ملی بوده و هدف این است تا اکتشاف، آموزش، پژوهش، فناوری و زیربناها را توسعه دهیم.

تا پایان سال ۳.۵ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح می‌شود، طرح‌ها در شرایطی به بهره برداری می‌رسد که کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد. از جمله طرح‌های افتتاح شده و قابل افتتاح تا پایان امسال، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، گندله سازی توسعه فراگیر سناباد (فولاد خوزستان)، اسلکه شماره ۵ بندر پارسیان و … است.

فولاد و مس تحریم شد اما صادرات این محصولات افزایش یافت. الکترود گرافیتی با تحریم مواجه شد، واردات این محصول را افزایش دادیم و طرح احداث کارخانه آن نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

از جمله تأکیدات ما در تدوین استراتژی، لحاظ شدن همکاری‌های بین بخشی و هم آفرینی با سایر نهادها نظیر دانشگاه‌ها، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، انجمن‌ها و تشکل‌ها و غیره است.

هم اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد سهم دارد و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می‌خورد. "

کد خبر 410452

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معدن معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور صنایع معدنی برداشت معادن تولید ناخالص داخلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد