Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست های با موضوع توافق هسته‌ای در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بخش مهمی از دیدار‌های دیپلماتیک را تشکیل می‌دهند. تاریخ انتشار: 09:42 - 27 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۶۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ دیدار‌های دیپلماتیک در حاشیه پنجاه و ششمین نشست امنیتی مونیخ در حالی برگزار می‌شود که موضوع توافق هسته‌ای ایران و آینده آن، بخش مهمی از رایزنی‌ها را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیدار «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان و «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه و دیدار‌های جداگانه «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «سرگئی لاوروف» و «وانگ یی»، وزرای خارجه روسیه و چین از جمله دیدار‌های دیپلماتیکی بودند که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ برگزار شده و در آنها موضوع توافق هسته‌ای ایران مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.
«ظریف» که در حاشیه کنفرانس مونیخ با برخی از وزرای خارجه کشور‌های امضاکننده توافق هسته‌ای دیدار و گفت و گو کرده، در دیدار با «لودریان» ضمن بررسی موضوعات دوجانبه و جدیدترین تحولات منطقه‌ای به بررسی موضوع توافق هسته‌ای ایران پرداختند.    بیشتر بخوانید:  شانس نجات برجام همچنان وجود دارد  راه نجات برجام از زبان جوزپ بورل
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به عدم پایبندی طرف اروپایی توافق به تعهداتش در چارچوب برجام، تاکید کرد: «مسیری که اروپا در پیش گرفته است به حل مشکلات این توافق کمکی نمی‌کند و بازگشت اروپا به تعهداتش در توافق مذکور تنها مسیر درستی است که باید اتخاذ شود.»
از سوی دیگر «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار توییتی موضوع بحث و گفت‌ و گوی خود را با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس مونیخ اعلام کرد.   وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «من به عنوان هماهنگ کننده همچنان به صحبت‌های همه طرف‌های توافق هسته‌ای گوش می‌دهم و به زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای ایران پایبند هستم.»
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در دیدار لاوروف و بورل موضوع‌های تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و توافق هسته‌ای ایران و نیز موضوع روابط روسیه و اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفتند.»
به گزارش شینهوا، بورل در دیدار با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین نیز ضمن تاکید بر این که اتهام‌ ها و انتقاد‌ها به چین تنها از حسادت سرچشمه می‌گیرد، موضوع همبستگی اروپا با چین برای مبارزه با «کرونا» را مورد بحث قرار داد.
«بورل» در مورد این دیدار نیز در توییتر خود نوشت: «در این دیدار درباره نقش مهم چین در توافق هسته‌ ای ایران بحث شد.»
بدعهدی طرف‌های اروپایی در مورد تعهداتشان در چارچوب توافق هسته‌ای و انفعال آنها در مقابل اقدامات یکجانبه آمریکا در قبال این توافق سبب شد تا کشورمان گام‌ هایی در راستای کاهش تعهدات خود بردارد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جوزپ بورل اتحادیه اروپا جوزپ بورل موضوع توافق هسته ای ایران حاشیه کنفرانس اتحادیه اروپا امنیتی مونیخ وزرای خارجه خارجه روسیه وزیر خارجه جوزپ بورل مورد بحث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات