Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آشتی روسیه در سوریه از آماده‌سازی گذرگاه‌ها و ایست‌های بازرسی جدیدی جهت کمک به تخلیه منطقه کاهش تنش ادلب از غیرنظامیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) با اعلام آماده‌سازی گذرگاه‌ها و ایست‌های بازرسی جدید جهت تسهیل خارج کردن غیرنظامیان از منطقه کاهش تنش ادلب، از رهبران گروه‌های مسلح خواست از اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه دست برداشته و سازش مسالمت‌آمیز را در مناطق تحت کنترل خود آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش روسیه پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد،  براساس توافق روسیه و ترکیه در ادلب که تحت کنترل هیئت تحریر الشام (النصره سابق) و دیگر گروه‌های تروریستی با نفوذ کمتر در شمال غرب سوریه است، آتش‌بس وارد مرحله اجرا شد.

آتش‌بس در حالی برقرار شد که مناطق حومه ادلب شاهد بزرگترین موج آوارگی در دو سال گذشته هستند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی مدعی شده که ارتش‌های سوریه و روسیه و نه تروریست‌ها غیرنظامیان را در استان ادلب هدف قرار دادند و ترکیه پس از این هیچ‌گونه نقض آتش‌بس در ادلب را نخواهد پذیرفت، در مقابل ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، روسیه چنین ادعاها و اتهاماتی را از ترکیه نمی‌پذیرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، اظهارات مسؤولان ترکیه درباره حمله ادعایی در منطقه کاهش تنش ادلب با واقعیت مطابق نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست روز شنبه کنفرانس امنیتی مونیخ با گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه دیدار کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، دو طرف درباره مسایل مربوط به روند عملیات سیاسی در سوریه و مسایل امنیتی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

یک منبع در این وزارتخانه اظهار کرد: در دیدار لاوروف و پدرسن، وضعیت سوریه با تمرکز بر نیاز به تضمین ثبات و امنیت در این کشور بر اساس احترام به اصل حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و نیز مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب منطقه کاهش تنش ادلب آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه