Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگامی که سربازان آمریکایی نخستین بار سال ۲۰۱۸ در شمال شرق لهستان به منظور رهبری یک گروه رزمی پیشروی ناتو مستقر شدند جمعیت روستای بموو پیسکی یک شبه به میزان یک سوم افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه استار اند استریپ، این گروه رزمی تحت رهبری آمریکا یکی از چهار نیروی جبهه شرقی ناتو است که به هدف بازدارندگی در برابر حمله روسیه به اروپا مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه گروه دیگر در استونی، لتونی و لیتوانی هستند؛ همه این مناطق بعد از جنگ جهانی دوم به اتحاد جماهیر شوروی ضمیمه شدند اما بعد از سقوط این اتحاد در سال ۱۹۹۱ آزادی خودشان را مجددا به دست آوردند.

روسیه اغلب حریم هوایی این سه کشور حوزه بالتیک را نقض می‌کند و چندین بار حملات سایبری فلج‌کننده علیه آنها انجام داده است.

حضور نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان ناتو در دهکده بموو پیسکی به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تجاوزگری روسیه نگریسته می‌شود، زیرا براساس اصول بنیادین ناتو حمله به این گروه رزمی به عنوان حمله به کلیت ائتلاف در نظر گرفته می‌شود.

با این حال حدود ۱۵ هزار نظامی روسیه در کالینینگراد در فاصله ۶۵ مایلی شمال بموو پیسکی استقرار دارند و گروه رزمی تحت رهبری آمریکا در این حوزه با مجموع نظامیان کشورهای دیگری همچون کروواسی، رومانی و انگلیس به ۱۲۰۰ سرباز می‌رسد و در صورت حمله روسیه شدیدا به لحاظ عددی پایین‌تر خواهد بود.

این نظامیان می‌دانند که ماموریت آنها دفع حملات تا زمانی است که ناتو بتواند در ابعادی بزرگتر پاسخ حمله را بدهد.

یان استالی یک فرمانده ارشد نظامیان مستقر در بموو پیسکی می‌گوید: ما یک برنامه تمرینی برای مواردی که هرگونه اتفاقی بیفتد داریم. ما احساس می‌کنیم که این میزان نزدیکی ما به روسیه مساله‌ساز است.

سربازان آمریکایی برای دوره‌های شش ماهه در پایگاهشان در بموو پیسکی مستقر می‌شوند و در داخل سربازخانه‌ها در یک حوزه حصارکشی شده تمرینی به سر می‌برد. آنها در این محل مرتبا در مانورهایی با نیروهای دیگر کشورهای عضو ناتو شرکت می‌کنند.

اوایل ماه جاری میلادی این گروه رزمی در یک مانور ضد تانک شرکت کرد؛ مانوری که هدف از آن آموزش سیستم‌های تسلیحاتی و قابلیت‌ها و کارکردهای آنها به سربازان بوده است.

ماه ژوییه گذشته منطقه بموو پیسکی میزبان اولین مانور عملیات مشترک بود تا به موجب آن مشخص شود نیروهای همپیمان با چه مهارتی می‌توانند از تجهیزات و خودروهای دیگران استفاده کنند.

کریدور سووالکی یک منطقه مرزی میان لهستان و لیتوانی است که محصور میان بلاروس و منطقه کالینینگراد است و بموو پیسکی در جنوب این کریدور راهبردی قرار دارد. روسیه در سال ۲۰۱۴ از سوی استونی متهم به ربودن یک افسر امنیتی آن در محل مرز شد.

یک گزارش سال ۲۰۱۸ که از سوی ژنرال بن هاجز فرمانده سابق واحد اروپای ارتش آمریکا نگاشته شد، از کریدور سووالکی در فاصله‌ای حدود ۶۰ مایلی شمال شرق روستای بموو پیسکی به عنوان «یکی از مهم‌ترین اراضی داخل مرزهای ناتو» یاد کرد.

در این گزارش تصریح شد: این یک پیوند فیزیکی در ناتو میان سواحل بالتیک در شمال و اراضی اروپایی در جنوب است. اگر امنیت این کریدور کاملا تامین نشود، اعتبار ناتو به عنوان ضامن امنیت استونی، لتونی و لیتوانی به طرز جدی تضعیف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه لهستان ناتو گروه رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه