Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:28:46 GMT

شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۷۴۰

شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است

نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات در نظام دینی را یک تکلیف عنوان کرد و گفت: انتخابات در اسلام، تکلیف و حق است و هر کسی باید در انتخابات حضور پیدا کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش بصیرت سیاسی انتخایات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا با اشاره به تفاوت انتخابات در نظام اسلامی با دیگر نقاط دنیا، اظهار کرد: در بعضی نظام ها که دموکراسی بر آن حاکم است، در کنار آن احزاب کاپیتالسیم قرار دارند و در حقیقت قدرت در دست شرکت ها ثروت و سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نبود انتخابات در بعضی از کشورها مانند عربستان اشاره کرد و افزود: در کشورهای مذکور انتخابات را طوری جا انداختند که امری خطرساز برای جامعه انسانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل و شرع اذعان به خرد جمعی دارند، تصریح کرد: شرع آن قدر به اجتماع و مردم بها داده که به پیامبر(ص) دستور داده در برنامه ها با مردم مشورت کند.

آیت الله فلاحتی، انتخابات در نظام دینی را یک تکلیف دانست و بیان کرد: در اسلام انتخابات، تکلیف و حق است و هر کسی باید در انتخابات حضور پیدا کند.

وی به انجام رزمایش ها توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات مانند رزمایش در دل دشمن رعب ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتخابات برای جامعه اسلامی ابهت ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: انتخابات، اقتدار و حضور یک ملت را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی به وهم و خیال نابه جای سایه افکنده در جامعه مبنی براینکه به کسی رای دهیم که رای می آورد، اشاره کرد و یادآور شد: صرف اینکه به کسی رای دهیم که رای می آورد، وهم و باطل است.

وی با تاکید براینکه در نظام اسلامی جایگاه ارزشی و کرامت انسانی مطرح است، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فردی تکلیف مدار بود و این امر او را محبوب دل ها کرد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: انسانی که برای خدا کار کند، خدای متعال کار او را به سرانجام می رساند بنابراین کسی سعادتمند است که بر محور تکلیف عمل می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ویژگی های یک نماینده در تراز نظام اسلامی، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم فردی که خود را نامزد انتخابات کرده آیا مسلمان است، زیرا گاهی فرد در ظاهر مسلمان بوده اما نماز نمی خواند.

وی ادامه داد: فردی که برای انتخابات خود را نامزد کرده، آیا خود را نسبت به تشکیلات نظام اسلامی پایبند می داند زیرا پایبندی به ارزش ها مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در حکومت دینی بین مردم و رهبری پیوند معنوی برقرار است، تصریح کرد: اصلاح طلبی، اصولگرایی، اعتدالی و … تنها واژه های دهان پرکن محسوب می شوند.

آیت الله فلاحتی، ایستادگی در مقابل قدرت های جهانی را از دیگر ویژگی های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: نماینده ای که در برابر قدرت های استکباری ترسو باشد، به درد نمی خورد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا نیز در همایش مذکور تامین امنیت کشور را از وظایف نیروهای مسلح عنوان کرد و یادآور شد: امروز صحنه انتخابات و شرکت در آن تامین کننده امنیت نظام و انقلاب است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی نماینده ولی فقیه انتخابات مجلس نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات در نظام یادآور شد الله فلاحتی نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیو، دو و میدانی، با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آئین نامه‌ای انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حضور حسین مطیعی سرپرست فدراسیون و حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بر همین اساس، پس از حضور اعضا و انجام رأی گیری در نهایت نتایج ذیل به دست آمد؛

حسین رسولی (رئیس کمیسیون ورزشکاران)

۱- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
۲- حسین رسولی (نماینده حاضر در مجمع)
۳- سبحان احمدی (نماینده حاضر در مجمع)
۴- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
۵- مریم کاظمی (نماینده حاضر در مجمع)
۶- حمیده اسماعیل نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کد خبر 6095005

دیگر خبرها

  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد