Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:01:02 GMT

برخی لوایح حوزه زنان در مجلس هنوز بر زمین مانده است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۹۲۶

برخی لوایح حوزه زنان در مجلس هنوز بر زمین مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار صبح امروز در نشست ارائه گزارش عملکرد دولت دوازدهم در پاسخ به خبرنگار مهر درباره ارزیابی فعالیت فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان در این دوره فعالیت‌های بسیاری زیادی انجام داده و تعامل خوبی با دستگاه‌ها داشته است.

ابتکار در پاسخ به این سوال که عملکرد فراکسیون زنان در دوره دهم مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: به طور کلی اعضای فراکسیون تاکنون عملکرد مثبتی داشته و موضوعات متعددی ازجمله طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، لایحه حمایت از فرزندان دارای مادر ایرانی، لوایح بودجه سالانه حوزه زنان و غیره را پیگیری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با این حال هنوز لوایح مختلفی بر روی زمین مانده و نیاز است تا مجلس بعدی به آنها توجه کند. موضوعات مطرح شده در حوزه‌های حقوقی ازجمله بحث طلاق و شروط آن، افزایش سن کیفری و مسائل مربوط به مهریه ازجمله مواردی است که در این مجلس به نتیجه نرسید و امیدواریم در دور بعدی مجلس پیگیری شود.

معاون امور نان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که کدام لوایح از سوی فراکسیون پیگیری نشد یا در صورت پیگیری هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موضوعی است که امیدوار بودیم در این مجلس به تصویب برسد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. البته فراکسیون این لایحه را پیگیری کرد اما در شورای نگهبان متوقف شد. از نمایندگان فراکسیون زنان در مجلس آینده می‌خواهیم لایحه مذکور را پیگیری کند.

وی افزود: متأسفانه لایحه افزایش سن ازدواج نیز علیرغم تلاش‌های انجام شده به نتیجه مطلوب نرسید و هنوز پیگیر آن هستیم.

کد خبر 4854088

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی انقلاب اسلامی ایران محسن حاجی میرزایی آتش نشانی قوه قضائیه پلیس آگاهی فراکسیون زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی از این پیشکسوت فوتبال عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلاحسین پیروانی ضمن عیادت از این پیشکسوت فوتبال، از خدماتش در طول سالیان متمادی به ورزش کشور قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر ملک حسینی پزشک جراح او به نمایندگی از جامعه ورزش، از مردم به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال خواست برای سلامتی کامل غلام پیروانی دعا کنند.

در این دیدار تصویری از غلامحسین پیروانی که توسط دختر هنرمند فراشبندی نقاشی شده بود به او تقدیم شد.

غلامحسین پیروانی ماه گذشته مورد عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت. در این عیادت علی دوران برادر شهید دوران و مربی اسبق فوتسال نیز رئیس فراکسیون ورزش مجلس را همراهی کرد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد