Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان یمنی امروز (یکشنبه)،‌ در دو بیانیه‌ جداگانه، از یک سو، «کارشکنی» عربستان سعودی در استان «المهره» (شرق یمن) را و از سویی دیگر اقدامات امارات در فرودگاه «الریان» (جنوب شرق یمن) را محکوم کردند.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، کمیته «تظاهرات مسالمت‌آمیز» شهرستان «شحن» (از توابع استان المهره) اقدامات عربستان سعودی در گذرگاه مرزی شحن (هم‌مرز با عمان) را محکوم کرد و آن را ظالمانه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته در بیانیه‌ای،‌ گزارش کرد که عربستان سعودی مسافران یمنی را وادار کرده است که مجددا گذرنامه دریافت کنند و این درحالی است که گذرنامه شهروندان یمنی معتبر است. کمیته یادشده این اقدامات را نقض حاکمیت یمن و همچنین تداوم کارشکنی‌های نیروهای سعودی دانست.

کمیته تظاهرات مسالمت‌آمیز با اشاره به اقدامات عربستان سعودی در گذرگاه مرزی یادشده گفت:‌ «زشتی اقدامات نیروهای سعودی و توخالی بودن ادعاهای این کشور آنجاست که می‌گوید برای نجات مردم یمن آمده است».

این کمیته در ادامه با اشاره به «صندوق عمران عربستان سعودی»، اقدامات این مؤسسه را در گذرگاه یادشده و سکوت دولت [مستعفی] یمن [که مقیم ریاض شده است] در قبال «کارشکنی‌های» عربستان را محکوم کرد.

پول‌پاشی امارات

در همین ارتباط، شورای عالی جنبش انقلابی در جنوب یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که امارات با استفاده از پول‌پاشی، سعی دارد بافت اجتماعی و قبیله‌‌ای را در مناطق جنوبی یمن هدف قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که امارات فرودگاه بین‌المللی «الریان» (جنوب شرق یمن) را به زندانی سری تبدیل کرده و مسیرهای دریایی، زمینی و حتی بندرها را بسته است.

شورای عالی جنبش انقلابی در این بیانیه از سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر خواست که ائتلاف سعودی بو‌یژه امارات را تحت فشار قرار دهد تا سرنوشت بازداشت‌شدگان و مکان بازداشت آنها مشخص شود. این کمیته همچنین حضور هرگونه نیروی نظامی از خارج «حضرموت» (جنوب یمن) را رد کرد.

دیروز (شنبه)، وزارت کشور یمن در صنعاء،‌ از بازداشت دو هسته تروریستی خبر داد که به دست سازمان اطلاعات سعودی و امارات مدیریت می‌شدند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی حقوق بشر وزارت کشور یمن عربستان سعودی یمن امارات اقدامات عربستان سعودی عربستان سعودی شرق یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند