Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه بیشترین رشد جمعیت شهر مامونیه در یک دهه اخیر بوده گفت: با توجه به احتمال رشد جمعیت این شهر در سال‌های آینده، ساخت مسکن باید متناسب با آینده جمعیتی این شهر مد نظر باشد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که در حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار شد با اشاره به طرح جامع شهر مامونیه اظهار داشت: طبق گزارش و توضیحات مشاور در طرح تهیه‌شده برای مامونیه، این شهر بیشترین رشد جمعیتی را در یک دهه اخیر داشته و این نکته بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد که بحث تامین زمین برای این شهر با توجه به رشد آینده آن به صورت ویژه دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عمر 10 ساله مامونیه افزود: علی‌رغم عمر کم این شهر اما توسعه جمعیتی در آن با سرعت بالا همراه بوده و احتمال ادامه این روند در آینده وجود دارد، از این رو دقت لازم در جانمایی برای نقاط صنعتی، تامین زمین، تامین آب و برق و غیره در این منطقه بسیار ضروری است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نقشه شهر مامونیه نیاز به اصلاحات هندسی به منظور آینده این شهر دارد، چراکه در شرایط کنونی پَس‌روی و پیشروی غیرطبیعی در این شهر مشاهده می‌شود که خوش‌فرم‌تر شدن نقشه آن باید توسط مشاور و همچنین شورای شهر مد نظر باشد.

آقازاده بیان کرد: مشکلاتی در حوزه تامین آب و برق این شهر وجود دارد که باید رفع این مشکلات مد نظر قرار گیرد و از طرفی دقت در جانمایی نقاط صنعتی این شهر بسیار حائز اهمیت است.

یاسوج| "فقر و نبود طرح جامع شهری" علل اصلی ایجاد حاشیه‌نشینی در استان کهگیلویه و بویراحمد استبیرجند| طرح جامع شهری برای تمام شهرستان‌های استان خراسان جنوبی تهیه شودبوشهر| طرح جامع شهری جم بازنگری می‌شود

وی ادامه داد: با توجه به احتمال رشد جمعیت این شهر در سال‌های آینده، ساخت مسکن باید متناسب با آینده جمعیتی این شهر مد نظر باشد.

اکثر قنوات شهر مامونیه خشک شده/شهر دچار کم‌آبی شدید

استاندار مرکزی عنوان کرد: اکثر قنوات این شهر خشک شده و دچار کمبود آبی شدیدی است که اگر روند رشد جمعیت ادامه پیدا کند به طور حتم باید برای منابع آب شرب و مصرفی به‌ویژه مصرف صنعت راهکاری مناسب تدوین شود.

آقازاده با اشاره به وجود گسل در این منطقه افزود: به منظور به حداقل رساندن خسارت ناشی از زمین‌لرزه‌های احتمالی، ساخت منازل به دور از گسل در این شهر، باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به طرح جامع شهر تفرش هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری فراوان در تفرش و امکان درآمدزایی از این ظرفیت‌ها توجه به بحث بوم‌گردی و گردشگری در این شهر بسیار حائز اهمیت بوده و باید روی آن متمرکز شد به طوری که تصمیمات طرح جامع و تفصیلی این شهر با لحاظ کردن بحث‌های گردشگری و بوم‌گردی اتخاذ شود.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیار حائز اهمیت شهر مد نظر استاندار مرکزی طرح جامع شهری طرح جامع شهر شهر مامونیه ساخت مسکن رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور