Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد شریعتمداری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: فشارهای ناشی از تحریم‌ها در باطن منابع ارزی را کشور محدود و جلوی فروش نفت و پتروشیمی را گرفته است که این امر سبب شده سفره مردم کوچکتر شود و ارزش پول ملی کاهش یابد. آمریکا خنجر خود را در پهلوی ملت ایران فرو کرده و اکنون تنها راه حل این است که ما در همه سختی‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بودجه سال 98 گفت: وقتی دولت بودجه‌ای را تقدیم مجلس با رقم 470 هزار میلیارد تومان می‌کند همان ابتدا 407 هزار میلیارد تومان از آن کاهش پیدا می‌کند و در نهایت به 380 هزار میلیارد تومان می‌رسد و امروز که من با شما صحبت می‌کنم این عدد 301 هزار میلیارد تومان شده به عبارت دیگر بودجه مالی دولتی در یک سال 170 هزار میلیارد تومان بیشتر قابلیت عملیاتی ندارد و طبیعی است که با این شرایط صاحب شوک‌های شدیدی نیز به نظام اقتصادی کشور باشیم.

وی ادامه داد:  بودجه عمومی، کل اقتصاد ایران را شامل نمی‌شود اقتصاد ایران یک نظام مویرگی در کنار خود دارد که به این آ‌سانی قابل گسست نیست اما به هر حال از این عوامل تاثیر می‌گیرد.

وی با اشاره به دیدار خود با سفیر فرانسه گفت: من با قاطعیت به ایشان گفتم فشار آوردن به چهارراه پاستور که یک طرف آ‌ن ریاست جمهوری، طرف دیگر قوه قضائیه و طرح دیگر آن قوه مقننه است نمی‌توانید این ملت را از پای بیندازید. من به ایشان گفتم که در نهایت برای شما یک بی‌آبرویی باقی خواهد ماند کشوری با سابقه بلند تاریخی هیچ وقت خودشان را نوکر کشور دیگر نخواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی بنگاه‌های ا قتصادی گفت: در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد اما از دودکش آن دود بلند شود و یک عده در آ‌ن مشغول به کار باشند نباید به دنبال پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم باید اجازه دهیم چرخ‌های آن بنگاه اقتصادی که به هر ترتیبی که ممکن است بچرخد.

وی افزود: حسابرسی تامین اجتماعی چه 10 ساله و چه 100 ساله باید انجام شود اما امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحدهای تولیدی واقعی که در آن اشتغال در جریان است را کمک کنیم تا چرخ‌هایش بچرخد.

وی با اشاره به یارانه خانوارها گفت:‌ در دور اول تنها 12 درصد اعتراض از سوی خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده بود وصول شد و اکنون مجموع شکایات به 4.5 درصد رسیده این یعنی می‌توان اصلاحات را انجام داد.  به هر حال استقرار نظام اطلاعاتی خانوار ایرانی و استقرار نظام آزمون وسع یک پتانسیل بسیار بزرگ برای کشور است.

وی ادامه داد: ما باید در راستای توانمند سازی مردم اقدام کنیم اگر می‌گوییم 60 میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند به مفهوم فقیر بودن آنها نیست اما با آزمون وسع می‌توانیم به صورت دقیق افرادی را که نیازمند هستند را شناسایی کنیم.

وزیر کار افزود: مردم شکایات بسیاری کردند و هنوز هم بررسی‌ها ادامه دارد و اکنون یک میلیون و 100 هزار نفر از افرادی که شکایت کردند یارانه معیشتی می‌گیرند.

وی در خصوص شستا گفت: ما لیست شرکت‌های متعلق به شستا را تفکیک کردیم و سره و ناسره را از هم جدا کرده و آن دسته از واحدهایی که به ما مربوط نبودند را برگرداندیم. این در حالی است که در خصوصی سازی اشتباهات عجیبی صورت گرفت و گاها شاهد بودیم که زنجیره تامین را با تبر قطع کردند به طور مثال فولاد خوزستان و شرکت اکسین هر دو خصوصی شده و یک به صندوق بازنشستگی و دیگری به یک نهاد نظامی واگذار شد. این در حالی بود که این دو مکمل یکدیگر بودند ما همین بحث را در ذوب آهن اصفهان نیز داشتیم اکنون به دنبال آن هستیم که این گسستگی را از بین ببریم همان طور که در فولاد این کار را کردیم و امروز شاهد سوددهی آنها هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری فقیر قوه قضائیه ملت ایران ملت هزار میلیارد تومان استقرار نظام آزمون وسع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان