Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@05:46:00 GMT

شروع فاز اصلی هجوم ملخ صحرایی از دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۷۱۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علی بابعلی رئیس برنامه ریزی مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات در تشریح آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: با موج دوم ریزش ملخ صحرایی که از اوایل آبان ماه آغاز شد، مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان درگیر مبارزه با این نوع آفت شدند.وی افزود: امسال به دلیل سرمای هوا، از فعالیت و سرعت پرواز ملخ ها کاسته و در هنگام سرما ردیابی این آفت آسان تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس برنامه ریزی مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات بیان کرد: پرواز کمتر ملخ‌ها در این فصل موجب شد تا تخم ریزی آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند که این پدیده در استان هرمزگان بیشتر از باقی نقاط دیده می‌شود.


بابعلی ادامه داد: به دلیل افزایش تخم ریزی ها، تمرکز سازمان حفظ نباتات در مبارزه با پوره بیشتر شده است و سطح این مبارزه‌ها تاکنون در موج دوم به ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.وی تصریح کرد: مهاجرت اصلی ملخ صحرایی از کشور‌های عمان و عربستان به ایران هنوز آغاز نشده چراکه زمین‌های این مناطق هنوز برای تغذیه ملخ صحرایی سرسبز و پر بار است.


رئیس برنامه ریزی مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات مطرح کرد: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، از اواسط اسفند ماه تمام نقاط کشور با افزایش دما مواجه می‌شوند و همین موضوع ریزش ملخ صحرایی و هجوم آن‌ها به زمین‌های سرسبز را چند برابر می‌کند.


به گفته وی موج جدید ریزش‌ها از اواسط اسفند آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.بابعلی خاطر نشان کرد: سازمان حفظ نباتات پیش بینی کرده است از شروع فاز جدید ریزش‎ها تا اواسط تابستان که مبارزه به پایان می‎رسد، سطح مبارزه به یک میلیون هکتار خواهد رسید و برای این میزان از مبارزه به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


وی افزود: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده شده که رقم قابل توجهی است و ما نیز این بودجه را در استان‌های تحت تهاجم ملخ صحرایی تقسیم کرده ایم.رئیس برنامه ریزی مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: به نظر می‌رسد که در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی با کمبود بودجه مواجه نشویم.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات ملخ صحرایی اقتصاد جام نیوز ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری برنامه‌های اردیبهشت تئاتر که هر سال به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر و از سوی انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برپا می‌شد، توضیحاتی ارایه کرد.

ایرج راد به ایسنا گفت: هر سال از دی و بهمن سال قبل برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و دبیر و رییس جشن را مشخص می‌کردیم و در پی آن، برنامه انجمن‌های گوناگون به مناسبت این هفته مشخص می‌شد اما زمستان سال گذشته این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: بعد از همه‌گیری کرونا، دیگر برنامه‌ریزی برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر صورت نگرفت و امسال هم برنامه خاصی تدارک دیده نشده که دلایل گوناگونی دارد از جمله مشکلات مالی و مسائل دیگر.

او در عین حال اضافه کرد: با وجود این، برخی از انجمن‌ها به صورت خودجوش، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند و خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند مانند برنامه کانون کارگردانان که برای بزرگداشت آقای زنجان‌پور برگزار می‌شود. در هر حال ما ممانعتی برای برگزاری برنامه‌های مستقل انجمن‌ها نداریم ولی در هیات مدیره مرکزی، برنامه‌ریزی کلی برای اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، تا پیش از همه‌گیری کرونا، هر سال برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر به کوشش انجمن‌های زیر مجموعه خانه تئاتر برگزار می‌شد اما چند سالی است که این برنامه‌ها ‌به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت اجتماعی، برگزار نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری