Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله خجسته‌پور روز یکشنبه در آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان، اظهار داشت:  توسعه پایدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم با  سلامت جامعه دارای ارتباط متقابل هستند و داشتن جامعه پویا در گرو تامین سلامت جامعه است.

وی تاکید کرد: تامین سلامت نیروی انسانی لازمه رونق صنعت و تامین امنیت جامعه است و غفلت و کم‌توجهی در سلامت جامعه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزینه مالی برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی انسان‌ها نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می شود، تصریح کرد: ارایه خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمان ویترین خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است  و هزینه  در بخش پیشگیری سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه سالم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در تامین امنیت و سلامت جامعه فعال باشند و بخش زیادی از هزینه‌ها در پیشگیری و بهداشت صرف شود.

خجسته‌پور یادآور شد: هزینه سلامت بالاست و در هیچ کشوری دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه را متقبل شود و باید خیران تشکل‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه به دولت یاری دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: اهداکننندگان با اهدای اعضای بدن خود خیران سلامت هستند که جان چندین نفر را نجات می‌دهند و یا افرادی که قلم می‌زنند همگی خیران و کمک‌کنندگان در ارتقای سلامت جامعه هستند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت در استان سمنان یادآور شد: اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، تدوین و ابلاغ طرح جامع مقابله با سرطان و توسعه ورزش همگانی از جمله اقدامات استان سمنان در ارتقای سلامت است.

وی بیان کرد: لازمه توسعه پایدار و همه‌جانبه توجه به مقوله سلامت است و استان توجه به این مقوله مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به عبور ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان، گفت: تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی برای خدمات‌رسانی به مسافران در اوج سفر در ایام نوروز و تابستان ضرورتی انکارناپذیر است و ضرورت دارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه به استان سمنان ویژه نگاه کند.

مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  حمید اخوان مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سالاریان‌زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا تامین امنیت خدمات رسانی به مسافران درمان محورهای مواصلاتی استان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان درمان و آموزش پزشکی استان سمنان تامین سلامت معاون سیاسی مجمع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها