Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رئیسی با تقدیر از عملکرد این شوراهای حل اختلاف در استان کرمان گفت: مصالحه ۷۰ درصدی در امور کیفری و بیش از ۵۰ درصد مصالحه در امور حقوقی و تلاش‌ های صورت گرفته برای عفو و گذشت از قصاص، اقدامات پسندیده‌ای است که آنها را ارج می ‌نهیم.

به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز 27 بهمن در جلسه مسئولان عالی قضایی استان کرمان ضمن تکریم جایگاه و منزلت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: تردید ندارم توجه قلب ‌ها به شهید سلیمانی عنایت حضرت ولیعصر(عج) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه افزود: یقیناً کسی جز دست خدا و ولی او نمی ‌تواند قلب‌ ها را متوجه یک فرد کند و این نتیجه اخلاص و مجاهدت و رشادت آن شهید بود که قطعاً آثار و برکات فراوانی دارد‌.

آیت ‌الله رئیسی بر همین اساس بر لزوم آغاز عملیات اجرایی راه‌اندازی مجتمع قضایی شهید سلیمانی در کرمان تا پایان سال جاری تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش لزوم تعیین دقیق شهرها و مناطق محروم استان کرمان برای پرداخت مزایای خدمت به کارکنان قضایی شاغل در این مناطق را مورد تأکید قرار داد.

آیت ‌الله رئیسی همچنین بر لزوم تسریع در حل مسئله ثبت اسناد شهرستان عنبرآباد و راه‌اندازی پزشکی قانونی ۶ شهر استان کرمان با همکاری استانداری تأکید کرد و از مسئولان قضایی استان کرمان خواست به ‌منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و بروز مشکل برای مردم این استان، تدبیری بیندیشند تا پرونده ‌های قضایی به استان ‌های دیگر ارجاع نشود.

وی همچنین از مسئولان قضایی و اجرایی استان کرمان خواست با استفاده از همه ظرفیت ‌های قانونی و اختیاراتی که برای جذب نیرو، نظارت درون سازمانی و برون سازمانی و رسیدگی به تخلفات کانون وکلا و کانون مشاوران دارند، در جهت ساماندهی نظام کارشناسی و وکالت گام بردارند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تقدیر از فعالیت ‌های صورت گرفته در رسیدگی مطلوب به پرونده ‌های قضایی در کرمان، در عین حال به نارضایتی برخی مراجعان به دادگستری ‌ها اشاره کرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و بردباری در برخورد با مردم و  رسیدگی به پرونده‌های آنها، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی هم به کلانتری‌ ها که در خط مقدم قرار دارند تذکر دادند و دادگستری و خصوصاً دادسراها هم که در خط مقدم دستگاه قضایی هستند، باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف در کل کشور منشاء آثار و برکات خوبی بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با تقدیر از عملکرد این شوراهای حل اختلاف در استان کرمان گفت: مصالحه ۷۰ درصدی در امور کیفری و بیش از ۵۰ درصد مصالحه در امور حقوقی و تلاش‌ های صورت گرفته برای عفو و گذشت از قصاص، اقدامات پسندیده‌ای است که آنها را ارج می ‌نهیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف امری ماندگار و قانونی هستند، گفت: فعالیت شوراها نیازمند قانون جدیدی نیست و آنچه در دولت و مجلس در حال بررسی است، بحث ساماندهی نیروی انسانی‌ و تجهیزات و امکانات این شوراهاست که از استاندار محترم می ‌خواهیم آنها را در رفع نیازهایشان یاری دهد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تأکید بر سیاست حبس ‌زدایی و ساماندهی احکام و قرارها برای کاهش جمعیت زندانیان کشور، لزوم پیگیری جدی این سیاست از سوی قضات را مورد تأکید قرار داد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به کاهش ناامنی و ناهنجاری در استان کرمان و تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، در عین حال گفت: آمار اندک جرم در استان شهیدپرور کرمان هم زیاد است.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس به مسئولان قضایی و شورای تأمین تذکر داد: تدابیر لازم را در خصوص افزایش ضریب امنیت در استان کرمان اتخاذ نمایند و ایجاد راهبردی برای ساماندهی اتباع خارجی را خواستار شد.

رئیس قوه قضائیه در پایان با بیان اینکه باید گام‌ های بلندی در جهت اجرای عدالت در دسترسِ مردم در همه ابعاد برداریم، بر لزوم پیگیری مسائل سفر استانی مسئولان عالی قضایی به کرمان و حل مشکلات این استان تأکید و خاطرنشان کرد: دستاوردهای سفرهای استانی با اجرای مصوبات برای ارتقاء دستگاه قضایی ملموس خواهد بود.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رییس قوه قضائیه قوه قضائیه کرمان شوراهای حل اختلاف آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه امور کیفری استان کرمان مسئولان قضایی بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قوه قضائیه را دارند برخورد و دست آنها را از جامعه قضایی کوتاه کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری، معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف در دادسرای انتظامی قضات، اظهار داشت: در این رویکرد اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در قوه قضائیه از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند دفاع  نمی‌کند و مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، گفت: این افراد مانند غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را از بین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم و حساب آنها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است، افزود: رویکرد جدید قوه قضائیه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

وی با بیان اینکه عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتاً از بدنه مردم نیستند برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند، گفت: پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی این افراد مشخص می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود که پرونده تشکیل و بعد از بررسی‌ها، آن پرونده مختومه و قرار منع تعقیب صادر می‌شد، افزود: باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید تحت تعقیب قرار گیرند، گفت: باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضائیه را دارند برخورد بازدارند شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان