Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه ذاتی خود را در زمینه تربیت نیروی انسانی، به خوبی انجام داده است.
وی تصریح کرد: امروز ایران سرمایه‌های ارزشمندی از نیروی انسانی تحصیلکرده را در اختیار دارد که باعث شکوفایی عرصه‌های مختلف علم و فناوری شده؛ این شکوفایی علی‌رغم همه محدودیت‌ها اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر علوم ادامه داد: مرحله نخست کار با شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی هسته‌های اولیه جمعیت توانمند دارای دانش و فناوری است که وزارت علوم و وزارت نفت در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند.
غلامی تاکید کرد: گاهی خود را با کشورهای توسعه‌یافته در زمینه علم و فناوری مقایسه می‌کنیم که ممکن است این مقایسه منطقی نباشد، اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به عملکرد دانشگاه‌ها در بخش تربیت نیروی انسانی و تولید علم و سپس تحول و توسعه فناوری‌ها و شکل‌گیری مجموعه‌های فناور نگاه کنیم، این عملکرد را در مجموع مناسب ارزیابی خواهیم کرد. از جمله توانمندی‌های کشور می‌توان به حضور پررنگ صاحبان دانش و فناوری در بخش‌های صنعتی اشاره کرد. وزارت نفت در این خصوص تلاش خوبی داشته و متخصصان دانشگاهی را در حوزه‌های مختلف به کار گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وزارت علوم در بخش معاونت پژوهش و فناوری از مراکز رشد و پارک‌های فناوری حمایت می‌کند، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز ظرفیت‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و تلاش داریم فرآیند خدمتگزاری به شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت نیز نگرانی‌هایی در حوزه نفت پس از تحریم‌ها داشت اما با استفاده از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان توانستیم از خام فروشی نفت به سمت فروش فرآورده‌های نفتی حرکت کنیم.
وزیر علوم یادآور شد: درآمد خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان از محل به کارگیری علم و فناوری در بخش‌های صنعتی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت به دست آمده است.
در ادامه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با یادآوری به تاسیس انستیتوهای نفت گفت: این انستیتوها برای بخش پژوهشی ایجاد شدند. توانستیم با دانشگاه‌ها در زمینه مطالعه میادین قرارداد ببندیم. اگرچه زمانی طولانی صرف شد اما خوشبختانه دانشگاه و صنعت نفت توانستند ارتباط خوبی با هم برقرار کنند. استارتاپ‌ها می‌توانند در صنعت نفت تحول ایجاد کنند و این تحول فقط در زمینه خدمات نیست بلکه در زمینه‌هایی همچون قاچاق سوخت و بهینه‌سازی انرژی نیز می‌توانند وارد شوند. همچنین در بخش‌های پایین دستی و اکتشافی نیز با دانشگاه‌ها قراردادهایی منعقد کردیم.
علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با تشکر از وزیر نفت جهت ورود به اکوسیستم نوآوری گفت: امیدوارم مسیر را به شکلی بنیان‌گذاری کنند که در آینده هم ادامه داشته باشد و کسی نتواند آن را نادیده بگیرد.
سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز درباره تاریخچه صندوق گفت: خدمات صندوق شامل تسهیلات مالی، ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی می‌شود و همواره به دنبال پیوندمیان عرضه و تقاضا در صنایع هستیم.
وی به تشریح ابزارهای صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین مالی قراردادهای همکاری فناورانه پرداخت و در خصوص آمار این گردهمایی گفت: این گردهمایی شامل ۲۵۰ کانتر نمایشگاه ،۴ پنل تخصصی و ۳ کارگاه آموزشی و ۴۰ نشست می‌شود.

آیین افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت امروز با حضور نامدار زنگنه وزیر نفت،  ، منصور غلامی وزیر علوم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد،

در پایان آیین افتتاحیه این گردهمایی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نفت با چند پارک علم و فناوری از جمله شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خوزستان به امضاء رسید.
گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه ۹۷ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

برچسب‌ها وزیر علوم تحقیقات و فن آوری نفت منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت منصور غلامی منصور غلامی منصور غلامی نفت منصور غلامی پارک علم و فناوری آیین افتتاحیه نیروی انسانی منصور غلامی وزارت علوم دانشگاه ها وزارت نفت وزیر علوم وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مهندس آرش عباسی،با اشاره به اینکه مراحل ساخت این طرح بزرگ ملی طبق برنامه ریز های انجام شده و بر اساس هدفگذاری های هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است افزود:  در این واحد و واحد های پایین دستی آن از جمله HPU، LPG Merox ، Prime G  و PRU با وجود گذشت زمانی کوتاه، شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده ایم، بطوری که در بخش مهندسی بیش از ۵۰ درصد، در بخش تامین بیش از ۲۰ درصد و در بخش اجرا نیز بیش از ۳ درصد پیشرفت حاصل شده است.

مدیر پروژه واحد های پالایشی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: این پروژه با توجه ویژه به تولید محصولات مطابق با  استانداردهای زیست محیطی تعریف شده است و منافع اقتصادی فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.

عباسی، میزان ظرفیت خوراک واحد  RFCC را ۹۱/۳۰۰  بشکه در روز عنوان کرد و گفت: این واحد در زمان بهره برداری، روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه بنزین با استاندارد یورو ۵، بوتان، پروپان، پروپیلن و LCO  (گازوئیل) تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.

مدیر پروژه واحد های پالایشی پتروپالایش سهروردی از تکمیل و بهره برداری این طرح، طبق برنامه ریزی ها، تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که با استفاده از توان کارکنان متخصص شرکت پترو پالایش سهروردی صفاهان، پیگیری های مدیریت محترم پتروپالایش سهروردی و حمایت های مدیریت محترم هلدینگ پتروپالایش اصفهان،  واحد RFCC زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

گفتنی است فرایند RFCC یکی از مهمترین فرایندهای پالایشگاهی بوده که هدف آن، تبدیل برش های سنگین و کم ارزش نفتی همچون ضایعات و ته ماندهای نفتی برجهای تقطیر پالایشگاهی به فرآورده های با ارزش، سبک و اهمیت اقتصادی فراوان است. بدین منظور ته ماند برج تقطیر، ابتدا به واحد RHU جهت کاهش ترکیبات سولفوردار، نیتروژن دار و همچنین فلزات ارسال می گردد. سپس خروجی RHU به واحد RFCC جهت شکست کاتالیستی و تبدیل به محصولات با ارزش وارد می¬گردد.

افزایش ضریب پیچیدگی پالایشگاه، سوددهی بالا، کاهش آلایندگی زیست محیطی، ارزش افزوده بالا، اشتغال زایی و بهبود اقتصاد استان از مزایای ساخت واحد RFCC است. سرمایه این واحد عظیم صنعتی بالغ بر یک میلیارد یورو برآورد گردیده که با اعمال ارزش زمانی پول، ۴ سال پس از بهره برداری در سال ۱۴۰۹، سرمایه آن بازگشت خواهد شد.

شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان از شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان یک شرکت سبز زیست محیطی است که برای افتخار ایران و ایرانی تلاش می کند تا روزهایی آباد را رقم بزند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار