Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:04:18 GMT

مسابقه طرح مساله ریاضی در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۲۴۵۰

مسابقه طرح مساله ریاضی در بوشهر برگزار شد

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت استان بوشهر گفت: این مسابقه با هدف بهبود حل مساله ریاضی، علاقه‌مند سازی و آموزش پرس و جو محور ریاضی، ارزیابی خلاقیت و توانمندی در ریاضی و بررسی وضعیت دانش‌آموزان استان از لحاظ  ارایه راهکارهایی برای بهبود شرایط کنونی ریاضی در مدرسه‌ها برگزار شده‌ است.

سید صالحه موسوی افزود: در این رقابت‌ها دانش‌آموزان در ۲ بخش انفرادی و گروهی بر مبنای اطلاعاتی که دارند و با خلاقیت خود به طرح حداکثر سه سئوال در مدت ۶۰ دقیقه می‌پردازد و سرانجام به سئوالی که طرح کرده‌است، پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: پس از آن در قالب گروه‌های سه نفره دانش‌آموزان به طرح سئوال گروهی به مدت ۴۰ دقیقه می‌پردازند.

 موسوی اضافه کرد: از نتایج این رقابت‌ها، مسئولان آموزش و پرورش استان با  برنامه‌ریزی مفید برای فعالیت‌های طرح مساله فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند تا برای خود دلیل بیاورند، روی تفکرشان بازتاب دهند و بین ریاضی و دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید کرد: امید می‌رود با ادامه این فعالیت و حمایت و همراهی مسئولان، گام کوچکی در ارتقای سطح آموزش ریاضی استان برداریم.

دبیر کمیته علمی نخستین مسابقه طرح مساله ریاضی گفت: در این رقابت ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در پایه ۶، هشتم و ۱۰ مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت گروهی و انفرادی باهم به رقابت پرداختند.

سعید حق‌جو بیان کرد:  در این مسابقه دانش‌آموزان براساس سوال‌ها و اطلاعاتی که به آنها ارائه می‌شود براساس دانش، خلاقیت، زندگی روزمره باید سئوال خلاقانه مطرح و پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به صورت معمول همواره معلمان سئوال طرح و دانش‌آموزان نیز اقدام به حل می‌کنند تلاش شده در این رقابت روحیه خلاقانه در بین دانش‌آموزان ایجاد و تقویت شود.

 حق‌جو گفت: همچنین تلاش شده در این رقابت خلاقیت و اشتباه دانش‌آموزان بررسی و به معلمان معرفی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان ارتقای سطح خلاقیت دانش آموز دانش آموزان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مساله ریاضی دانش آموزان طرح مساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این مسابقه شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در شهر قدس آغاز خواهد شد.

در دو مصاف قبلی دو تیم در این مرحله که در گرگان برگزار شد، شهرداری به پیروزی رسید و در صورت بُرد در مسابقه سوم، به فینال رقابت‌ها راه خواهد یافت.

در صورت بُرد مهرام، رقابت به بازی چهارم کشیده می‌شود که طبق برنامه، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، آنهم در شهر قدس برگزار خواهد شد.

میزبان بازی پنجم، اما گرگان خواهد بود که زمان برگزاری آن، بعدتر اعلام خواهد شد.

در این مرحله، تیمی که ۳ برد کسب کند به فینال صعود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد