Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امید احمدی» ملی‌پوش قایقرانی ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌درباره شرایط پاروزنان در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: اردوی آماده‌سازی خوبی در قشم داشتیم و اکنون در تهران تمرین می‌کنیم. در قشم شرایط کاملا مهیا بود. منطقه آزاد قشم حمایت بسیار خوبی از ما داشت و باعث شد یک اردوی کامل در زمستان داشته باشیم و با آمادگی از قشم برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی‌پوش قایقرانی کشورمان با اشاره به نوع تمرینات تیم ملی در اردوی قشم تصریح کرد: اردوی قشم باعث شد تمرینات استقامتی کاملی داشته باشیم و چون باید در زمان کمی تمرینات قدرتی و استقامتی را پشت سر می‌گذاشتیم با فشار و حجم بالاتر و همزمان با بخشی از تمرینات تخصصی کار کردیم و می‌توانم بگویم که این اردو با برنامه‌ریزی سرمربی تیم ملی تا ۵۰ درصد پیشرفت در کیفیت فنی ملی‌پوشان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تمرینات مسافت بلند و فشار بالا در جزیره قشم در کنار امکانات و حمایت منطقه آزاد نقاط مثبت این اردو بود. به نظرم از هر نظر این اردو برای ما ایده‌آل بود. واقعا برایمان سنگ تمام گذاشتند و ملی‌پوشان هم به خوبی از این فضا برای تمرین استفاده کردیم و برنامه‌های سنگینی را پشت‌سر گذاشتیم.

احمدی با بیان اینکه هنوز ترکیب قایق‌ها برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک مشخص نشده گفت: مربی، قایق‌های مختلف را محک می‌زند تا بهترین ارنج‌ها مشخص شود. من علاوه بر تک‌نفره در قایق 2 نفره هم نشستم. اما اینکه در مسابقات در چه قایقی پارو بزنم کاملا به نظر مربی بستگی دارد و باید دید تا زمان مسابقه چه تصمیمی خواهد گرفت.

ملی‌پوش آب‌های آرام همچنین گفت: مسابقات قهرمانی آسیا چون حکم انتخابی المپیک هم دارد بسیار مهم است و همه تیم‌ها با تمام توان در رقابت شرکت می‌کنند. در این مدت همه ملی‌پوشان نیز با تمام توان تمرین کردند که تیم با بهترین آمادگی راهی مسابقات انتخابی المپیک شود.

وی در پاسخ به این سووال که رقابت‌های انتخابی المپیک را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: کار سختی پیش‌رو داریم. در این زمان باقی مانده نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا با بالاترین سطح آمادگی در رقابت شرکت کنیم. من هم در هر ارنجی که قرار بگیرم سعی می‌کنم بهترین نتیجه را رقم بزنم. رقابت‌های انتخابی المپیک اهمیت بسیار زیادی دارد و همه کشورها با قدرت برای رسیدن به المپیک تلاش کرده‌اند. امیدوارم که همه بتوانیم عملکردی شایسته داشته باشیم.

برچسب‌ها قایقرانی تیم ملی قایقرانی ایران فدراسیون قایقرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قایقرانی تیم ملی قایقرانی ایران فدراسیون قایقرانی قایقرانی تیم ملی قایقرانی ایران فدراسیون قایقرانی ملی پوش قایقرانی انتخابی المپیک داشته باشیم ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، «فاطمه مجلل» قایقران روئینگ ارومیه‌ای صبح روز یکشنبه در کره جنوبی ضمن کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای قایقرانی به اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی در تاریخ شد که راهی المپیک می‌شود.

مجلل چگونه المپیکی شد

مجلل در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۱۰ صدم ثانیه و کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد.

او در اردوی پایانی تیم ملی که فروردین‌ماه در ارومیه و در دریاچه سد شهرچای برگزار شد تمرینات فشرده انجام داد و بعد از پایان اردو راهی کرده جنوبی شد.

بانوی قایقرانی تیم ملی روز جمعه و در مرحله مقدماتی در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲:۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

مجلل روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی در گروه اول در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳:۰۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

او در ادامه رقابت‌ها و در صبح روز یکشنبه در فینال این رقابت با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷:۰۰۷ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مقام سوممسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند

اولین مصاحبه مجلل بعد از کسب سهمیه

بانوی قایقرانی ارومیه‌ای در بدو ورود سهمیه المپیک را بزرگترین آرزویش از کودکی و از ورود به قایقرانی عنوان و اظهار کرد: خوشحالم این موفقیت را کسب کردم و قرار است در المپیک حضور یابم.

مجلل گفت: از هشت سالگی تمرینات مداوم خود را در رشته قایقرانی انجام و طی چهار سال اخیر در اردوهای تیم‌های ملی بودم و تمرینات مداومی را علی‌رغم شرایط سخت انجام دادم.

او اظهار کرد: برای درخشش در المپیک در زمان باقی‌مانده تلاش خود را انجام خواهم داد.

مجلل درخصوص مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی گفت: مسابقات از طرح بالایی برخوردار بود و رقیبان برای رسیدن به المپیک نهایت تلاش خود را انجام و من توانستم در هر سه مرحله با زمان بسیار خوب سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در خاتمه از خانواده خود، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و رئیس هیات قایقرانی استان و شهرستان و از همه حامیان خود قدردانی کرد.

استقبال مسئولین ورزشی، ارومیه‌ای‌ها و خانواده از اولین بانوی المپیکی آذربایجان‌غربی

صبح امروز با حضور مسئولین ورزشی استان جمعی از شهروندان و خانواده او با حضور در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از «فاطمه مجلل» قایقران المپیکی و «یاسمن حمزه‌پور» مربی او استقبال کردند.

به این ترتیب نام «فاطمه مجلل» در تاریخ ورزش استان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش استان ثبت شد.

بیوگرافی اولین بانوی المپیکی ورزش آذربایجان‌غربی

«فاطمه مجلل» در ‎۵ مرداد سال ۱۳۸۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد و به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته و تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است.
او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

«یاسمن حمزه‌پور» مربی فاطمه مجلل نیز همواره در مسابقات مختلف همراه او بوده و یکی از عوامل درخشش او بوده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898942

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی