Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در تلاش است که در کنار نیروهای ائتلاف ناتو، پنج هزار نفر از نظامیان خود را در خاک عراق، حفظ کند؛ هر چند پارلمان عراق، مصوبه اخراج این نظامیان را تصویب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم الخیکانی» از تحلیلگران مسائل سیاسی عراق درباره تحرکات جدید ایالات متحده آمریکا برای ابقای نظامیان تروریست خود در خاک عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخیکانی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «طرف آمریکایی صریحا اعتراف کرد که قصد دارد بیش از پنج هزار سرباز [خود] را در کنار نیروهای ائتلاف ناتو که در عراق حضور دارند، باقی نگه دارد».

وی بر این باور است که با این توطئه آمریکا، نظامیان این کشور در عراق باقی خواهند ماند، اما این بار تحت یک عنوان دیگر.

این کارشناس تأکید کرد که آمریکا برای باقی نگه داشتن نیروهای خود در عراق، بهانه‌های مختلفی مطرح و تلاش خواهد کرد که «تروریستها را در نوار مرزی سوریه فعال کند».

الخیکانی همچنین گفت که آمریکا ادعا خواهد کرد که به بهانه مبارزه با تروریسم و بر اساس توافقنامه امنیتی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با دولت عراق، نظامیان خود را در این کشور باقی نگه خواهد داشت.

وی در عین حال تصریح کرد که «محور مقاومت اجازه نخواهد داد آمریکا در عراق جایگاهی داشته باشد و آن را هدف قرار خواهد داد تا اشغالگری آمریکا، پایان یابد».

این کارشناس عراقی در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا هدف حضور نیروهای خود را راهبرد مهمی می‌داند تحت عنوان «قطع مسیر بغداد-دمشق-بیروت- تهران تا بدین ترتیب از رژیم صهیونیستی در برابر تحرکات نیروهای مقاومت حمایت کند».

پارلمان عراق اخیرا مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکا از خاک این کشور را تصویب کرده است، ولی مسئولان آمریکایی با توطئه‌های مختلف، مانع از اجرایی شدن این مصوبه می‌شوند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق نظامی نظامیان خود باقی نگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانال اطلاع رسانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبری با عنوان «پایان شایعات درباره تغییر در مدیریت سازمان سینمایی؛ تغییری در کار نیست»،  توئیت مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این  وزارتخانه را بازنشر کرد.

در این توئیت آمده است:« شنبه در شورای زیرساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم.

آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت: خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. تمام. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در اواخر سال ۱۴۰۲، شایعاتی درباره حضور مجید زین العابدین به عنوان رییس سازمان سینمایی و جایگزینی مجبتی امینی در بنیاد سینمایی فارابی رسانه‌ای شده بود و گفته می‌شد وزیر ارشاد از فعالیت رییس سازمان سینمایی رضایت کامل ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا