Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:28:35 GMT

ارایه کارت ملی هوشمند برای رای دادن الزامی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۳۳۰

ارایه کارت ملی هوشمند برای رای دادن الزامی نیست

حسن وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از شهروندان به اشتباه تصور می‌کنند که به علت نداشتن کارت هوشمند ملی نمی‌توانند رای دهند در حالی که چنین موضوعی صحت نداشته و همراه داشتن شماره کارت ملی و شناسنامه کافی است.

وی، ضرورت وجود کارت هوشمند ملی در فرآیند رای‌گیری را تسهیل در احراز هویت رای‌دهندگان دانست و یادآور شد: با داشتن کارت هوشمند ملی، اعضای شعب اخذ رای با سرعت بیشتری اقدام به احراز هویت رای دهندگان می‌کنند و نبودن این کارت باعث می‌شود تا شماره ۱۰ رقمی ملی به صورت دستی و با صرف زمان بیشتر، ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وفایی، داشتن شناسنامه هنگام حضور رای دهندگان در شعب اخذ رای را نیز الزامی عنوان کرد و افزود: با توجه به ضرورت وجود شناسنامه برای رای دادن، اداره کل ثبت احوال استان قزوین تا عصر چهارشنبه هفته جاری نسبت به صدور تمامی شناسنامه‌های درخواستی اقدام کرده و شهروندان می‌توانند آن را تحویل بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال قزوین تفاوت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با ادوار گذشته را در برگزاری الکترونیکی آن دانست و افزود: با وجود دستگاه‌های احراز هویت هر فرد تحت هر شرایطی تنها امکان دادن یک مرتبه رای را خواهد داشت.

به گفته وی، روز پنجشنبه هفته جاری (یک روز قبل از انتخابات) تمامی ادارات ثبت احوال تا ساعت ۱۶ و در روز انتخابات نیز تا پایان فرآیند رای‌گیری تمام ادارات شهرستان‍‌های استان دایر بوده و آماده ارایه خدمات به شهروندان خواهند بود.

استان قزوین دارای ۶ شهرستان و چهار کرسی در خانه ملت است و ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ شهروند آن واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر به عنوان رای اولی محسوب می‌شوند.

۹۰ درصد واجدین شرایط رای در استان قزوین دارای کارت هوشمند ملی هستند.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی کارت هوشمند ملی رای دهندگان استان قزوین احراز هویت ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همکاران پر تلاش مجموعه بهداشت با پای پیاده و حمل لوازم مورد نیاز در کوهپایه ها و دره های بسیار صعب العبور ، جلوه های زیبایی از ایثار و ازخودگذشتگی در راه سلامتی جامعه را به نمایش گذاشتند.

غربالگری دیابت و فشارخون ، ویزیت سالمندان ناتوان در منزل به همراه توزیع دارو ، مراقبت زنان باردار، شناسایی موارد جدید مبتلا به دیابت و ارجاع بیماران از جمله خدمات ارائه شده می باشد.

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند