Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت : با توجه به شرایط اقلیمی خاص جغرافیایی استان، صنایع سبز مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در حاشیه برگزاری سیزدهمین شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت  با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی استان اظهارداشت: متاسفانه استان چند سالی است که با شرایط سخت کم آبی مواجه است و امسال با این شرایط ادامه داد و لذا در جلسه امروز مصوب شد در صورت توسعه صنعتی، صنایع سبز در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان ادامه داد: اما اینکه منظور از صنایع سبز چیست و همچنین جایگاه استقرار این صنایع چگونه و در کجا صورت گیرد، مباحث زیادی صورت گرفت و

در این جلسه قرار شد اول منظور از صنایع سبز مشخص شود و نحوه جانمایی آن بر اساس همایش سرزمینی مشخص شود.

رضایی تاکید کرد: همچنین مقرر شد صرفا بر صنایعی مانند صنعت IT که هیچ گونه آلایندگی برای استان ندارد، کار شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: قرار شد هوشمندانه، با ظرافت و بر اساس مطالعات علمی و کارشناسی و متناسب با آمایش سرزمینی و همچنین با جلب نظر دستگاهای اجرایی ذی ربط از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و هواشناسی که سلامت جامعه به این دستگاهها مرتبط می‌شود، جایگاه استقرار این صنایع مشخص شود.

وی تصریح کرد: تلاش استان بر این است که با تدبیر هوشمندانه، وضعیت کنونی بدتر نشود و زمینه برای حضور سرمایه گذاران در حوزه صنایع سبز در جایگاههای خاص فراهم شود.

رضایی تاکید کرد: چون قرار نیست همه پنج میلیون ساکن استان اصفهان در یک محدوده پنج درصدی از استان مستقر شوند.

وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره و اضافه کرد: مقرر شد ۳۰ هزار بافنده فرش و قالی برای تمدید بیمه های تامین اجتماعی خود به جای مراجعه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه های مربوطه مراجعه کنند و با این کار ضمن حذف کم کردن نقش دولت،کار به مردم سپرده و به تعاونی ها بیشتر بها داده شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این جلسه بازتر شدن دست ستادهای تسهیل استان است، ادامه داد: با توجه به مصوباتی که در شورای عالی پول و اعتبار کشور صورت گرفت در این جلسه مقرر شد بخشی از مصوباتی که زمان آن گذشته بود تا پایان سال آینده تسری و تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری تاکنون ۱۳ جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان برگزار شد که تا پایان سال به ۱۴ نشست خواهد رسید که نشان توجه استان به رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی است.

سیزدهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با دستور کار بیمه بافندگان فرش، بررسی صنعت سبز و اولویت های استان در توسعه صنعتی با حضور استاندار اصفهان در استانداری برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار استاندار اصفهان شورای گفت و گوی صنایع سبز بخش خصوصی مشخص شود مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی