Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:57:15 GMT

نشست «انقلاب اسلامی و ایران» در ژاپن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۷۲۸

نشست «انقلاب اسلامی و ایران» در ژاپن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، نشست «انقلاب اسلامی و ایران» (۲۶ بهمن‌ ۱۳۹۸) با حضور حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان و علاقه‌مندان ژاپنی در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوسالار در سخنانی به موضوع پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های مختلف و روابط فرهنگی دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد. بنی هاشمی، رایزن علمی سفارت ایران در ژاپن با ارائه پاورپوینت به جایگاه علمی، فناوری و آموزشی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان پرداخت و با ارائه آمارها و ارقام متنوع، تحولات مرتبط پس از انقلاب و در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

سخنران بعدی این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ساوادا، معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) ژاپن بود که به موضوع وقوع انقلاب، حضور و نقش اقشار مختلف مردم در این پیروزی، سرعت رشد و توسعه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته که در طول ۴۱ سال گذشته به وقوع پیوسته است، وجود وحدت در میان همه قومیت‌ها در ایران با توجه به این که اقوام مختلف و متعددی در این کشور حضور دارند و... پرداخت.

جوانمردی، محقق دانشگاه توکیو و موریشیما، محقق دانشگاه مطالعات خارجی توکیو نیز از سخنرانان بعدی این نشست بودند که به تشریح جایگاه ایران و معرفی موضوعات و شرایط مرتبط با کشورمان پرداختند.

در حاشیه این نشست که با استقبال علاقه‌مندان ژاپنی برگزار شد، نمایشگاهی از عکس‌های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و آثار فرهنگی و صنایع دستی برپا شد و میهمانان ضمن درج یادداشت‌های خود در دفتر رایزنی فرهنگی ایران، نشریه «ایران» به زبان ژاپنی و بروشورهای معرفی ایران را دریافت کردند.

کد خبر 4855221 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب ژاپن رایزنی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی مد و لباس ادبیات سردار سلیمانی ترجمه دهه فجر گردشگری جشنواره مد و لباس فجر ادبیات جهان میراث فرهنگی جایزه ادبی پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی اسلامی ایران برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد

نشست منتخبان مجلس شورای اسلامی دوازدهم سه شنبه شب ۱۱ اردیبهشت ماه در مسجد نور برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این نشست که به دعوت شورای ائتلاف برگزار شد، بیش از ۱۴۰ منتخب حضور داشتند.

در این نشست که با حضور چهره های از جمله غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی و سردار محمداسماعیلی کوثری سردار کوثری برگزار شد، ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظرات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس