Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، قیصر مصطفی، استاد زبان و ادبیات عرب و دانش‌آموخته دانشگاه الازهر مصر با سیدجلال جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر دیدار و پیرامون همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

مصطفی در سخنانی با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، امام خمینی(ره) را مجدد بزرگ اسلام در آغاز قرن پانزدهم هجری قمری اعلام کرد و گفت: در طول تاریخ همیشه پیروان مکتب اهل بیت(ع) در برابر ستمگران بپا خواسته و به عنوان گروهی انقلابی وعدالتخواه با طاغوت‌ها و ستمگران در افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استاد دانشگاه افزود: هر چند این تحریم‌های ظالمانه و از سر زورگویی استکبار جهانی است، اما در عین حال ملت با هوش ایران آن را به فرصتی برای شکوفا شدن اقتصاد، صنعت، علم و تکنولوژی  با تکیه بر توان داخلی و نبوغ جوانان و دانشمندان خود تبدیل کرده‌اند.

وی در ادامه، تأکید کرد: شاهد آن هستیم که تحریم‌های ظالمانه‌ای که باعث فرو ریختن اقتصاد هر کشور دیگری می‌شود، بر انقلاب اسلامی ایران اثر چندانی نداشته و خدشه‌ای بر اراده آهنین و صلابت انقلابی رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و مقاومت بی نظیر ملت بزرگ ایران  وارد کرده است.

مصطفی یادآور شد: در سایه رهبری‌های آن بزرگوار، نظام اسلامی ایران به جایی رسیده که با توان داخلی خود و بدون کمک گرفتن از ابر قدرت‌ها، خود اقدام به پرتاب موشک ماهواره بر به فضا می‌کند.

وی ضمن تمجید از مراتب ادبی مقام معظم رهبری خطبه‌های عربی معظم له در نماز جمعه و لحن زیبای ایشان را صحیح تر از سخن گفتن تمامی رهبران عرب زبان دانست.

امام خمینی(ره) فقیه و فیلسوف بود

جعفری‌میرآقایی هم در سخنانی، به نقش ایرانیان در پیشرفت علوم و شکوفایی تمدن اسلامی پرداخت و اظهار کرد: با مطالعه تاریخ تمدن اسلامی در می‌یاییم که ایرانیان بیش از سایر ملت‌ها به اسلام و دانش مسلمین خدمت کرده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر افزود: بسیاری از ائمه مذاهب، محدثان، مفسران قرآن، فلاسفه، پزشکان، ریاضیدان‌ها، ادبا و شعرایی که آثار و تألیفاتشان زینت بخش کتابخانه‌های بزرگ جهان است، ایرانی بوده‌اند و صادقانه به پیشرفت امت اسلامی خدمت کرده‌اند.

وی همچنین، امام خمینی(ره) را فقیه و فیلسوف بزرگی معرفی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در زمانی که عمده رهبران کشورهای اسلامی در وابستگی و ذلت به سر می‌برند، نها مدافع کیان اسلام و امت اسلامی هستند و ایده ایجاد تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم از ابتکارات مهم ایشان است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام خمینی ره اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند