Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر کس باید هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روحی در سلامت کامل باشد. افراد سالم معمولا خوشحال، پرانرژی و دارای روابطی دوستانه، طولانی و سالم با دیگران هستند.

به طور کلی، هر کس می‌خواهد که سلامت باشد. اما بین این خواسته و رسیدن به آن، فاصله‌ای وجود دارد که برای پر کردن آن باید، کار‌های انجام داد که معمولا افراد سالم هر روز انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش

افراد سالم هر روز ورزش می‌کنند. تحرک بدنی می‌تواند یک پیاده روی ساده ۲۰ دقیقه ای، دویدن و یا حتی انجام حرکات موزون باشد.

ورزش، ماهیچه‌ها را تقویت کرده و سلامت قلب را تضمین می‌کند؛ در نتیجه، منجر به افزایش انرژی می‌شود.

همچنین، تحرک بدنی ارتباط بین نورون‌های مغز را سریع‌تر کرده و اوضاع و احوال روحی را بهبود می‌بخشد.

مصرف غذای سالم

مثلا اگر هر روز غذای شما سرشار از کربوهیدرات و نوشیدنی‌ها پرشکر باشد، پس از مدتی دچار فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و اضطراب خواهید شد.

البته از طرف دیگر هم، نباید نسبت به رژیم غذایی خود خیلی سختگیر باشید چرا که ممکن است با مرور زمان از لحاظ روحی و ذهنی آسیب ببینید.

به طور کلی باید حد اعتدال را نگه داشته و از پروتئین‌های کم چرب و سبزیجات تازه بیشتر استفاده نمایید.

خواب کافی

مدت زمان مورد نیاز برای خوابیدن افراد با هم فرق می‌کند؛ بنابراین، میزان خواب لازم خود را یافته و سعی کنید آن را رعایت کنید.

در ضمن، علاوه بر کمیت، کیفیت خواب نیز، در سلامتی و داشتن انرژی کافی، بسیارموثر است.

پس، عواملی که باعث اختلال در خواب شما می‌شوند را یافته و آن‌ها را بر طرف نمایید.

رعایت بهداشت فردی

شاید به نظر مهم نرسد، ولی دوش گرفتن مرتب، مسواک زدن، آراستن مو‌ها و لباس‌های تمیز پوشیدن همگی جزء مواردی هستند که نقش پر رنگی در سلامت جسم و روح شما بازی می‌کنند.

در ضمن، رعایت بهداشت فردی عزت نفس و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن‌ها

افراد سالم باری به هر جهت زندگی نمی‌کنند. آن‌ها همیشه هدفمند بوده و برای زندگی خود برنامه ریزی می‌کنند.

کسانی که از لحاظ فکری و جسمی در سلامت به سر می‌برند، بخشی از ساعات روز خود را به کار و فعالیت مفید و سازنده اختصاص داده و برای نیل به اهداف تعیین شده خویش تلاش می‌کنند.

برخورداری از روابط اجتماعی سالم

عدم معاشرت با دیگران باعث تضعیف مهارت‌های اجتماعی افراد می‌شود. گوشه نشینی و عزلت منجر به بروز بیماری‌های روحی و روانی خواهد شد.

بنابراین، یک شخص سالم تلاش می‌کند تا روابط اجتماعی خود را گسترش داده و با خانواده، دوستان و آشنایان خود فعالیت‌های مشترکی انجام دهد.

در ضمن، شبکه‌های اجتماعی خوب هستند، اما کافی نیستند. زیرا، این محیط‌ها مجازی بوده و شانس بودن در کنار هم و رو در رو صحبت کردن را از افراد می‌گیرد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای  پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترفند طلایی افراد سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی