Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اتمام دوره ۱۴ روزه قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان تا فردا صبح و سلامت کامل این دانشجویان خبر داد.

علی رضا رییسی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان بیان کرد: دوره ۱۴ روزه قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان امشب به اتمام می‌رسد و فردا صبح نزد خانواده‌های خود بر می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول این دوره ۱۴ روزه همه دانشجویان روزی دو بار معاینه و تب سنجی شدند و هیچ گونه علائمی نداشتند. آزمایش ویروس کرونا نیز از همه این افراد گرفته شد که آزمایش همه منفی بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در طول دوره قرنطینه، برای همه این دانشجویان جلسه‌های سلامت روان هم برگزار شد. به هر حال چون این دانشجویان قبل از انتقال به ایران هم در شرایط قرنطینه بودند، ترس از بیماری و دوری از خانواده برای آنها وجود داشت، جلسه‌های سلامت روان هم برای همه برگزار کردیم. زیرا در روزهای اول اضطراب فراوانی داشتند و این اقدام مورد رضایت همه افراد حاضر در قرنطینه بود.

رییسی اظهار کرد: برای همه این دانشجویان و افراد حاضر در قرنطینه، گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه از طرف وزارت بهداشت صادر شده است.

علی رضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز که در این دوره ۱۴ روزه در قرنطینه حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا بیان کرد: همه دانشجویان حاضر در قرنطینه، صبح فردا (سه شنبه) به محل زندگی و نزد خانواده خود بر می‌گردند و گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه از طرف وزارت بهداشت برای همه این افراد صادر شده است.

توئیت وزیر بهداشت پس از دیدار با این دانشجویان

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، دانشجویان ایرانی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه طی پروازی از ووهان به تهران منتقل شده و به مدت دو هفته در قرنطینه تحت مراقبت قرار گرفتند.

در گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه که برای این افراد صادر شده، آمده است که این افراد پس از بازگشت از شهر ووهان کشور چین از تاریخ ۱۶ بهمن ۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۸ در قرنطینه تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ (بیماری ناشی از ویروس کرونا) بوده و تا پایان دوره قرنطینه (۱۴ روز) علائم بالینی بیماری بروز نکرده و با حال عمومی خوب و جواب آزمایشات منفی از نظر بیماری نام برده از قرنطینه مرخص شده‌اند.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: دانشجویان ووهان کرونا قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان حاضر در قرنطینه وزارت بهداشت برای همه وزیر بهداشت ویروس کرونا صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت