Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:22:43 GMT

جزئیات پرداخت وام مسکن ۱۷۰میلیون‌تومانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۲۶۷

به گزارش اکوفارس، محمدحسن علمداری اظهار کرد: افزایش سقف تسهیلات، پذیرش وکالت، ارائه تسهیلات به‌شکل مشاع به سازندگان و پذیرش اعتبارسنجی از سازندگان طرف قرارداد، هم‌اکنون برای سازندگان و مالکان در بافت‌های فرسوده فراهم شده است.

وی اصلی‌ترین قدم بانک‌ برای تسهیل ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را تخصیص تسهیلات ساخت از محل اوراق اعلام کرد و افزود: بانک مسکن علاوه بر ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره‌شده بانک، با ارائه تسهیلات از محل اوراق به‌منظور رونق دادن به ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته علمداری، در زمان حاضر مشکلات مربوط به وکالت برای مالکان و سازندگان حل شده است و بانک وکالت‌نامه را برای تخصیص اعتبار پذیرفته است. همچنین با توجه به اینکه پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده به‌شکل مشارکتی انجام می‌شود مقرر شده است تا اعتبارسنجی علاوه بر مالکان، از سازندگان نیز پذیرفته شود. هم‌اکنون تسهیلات به‌شکل مشاع به سازندگان ارائه می‌شود و رقم تسهیلات نیز افزایش یافته است و به سازندگانی که دارای شرایط لازم باشند تسهیلات افزایش‌یافته، پرداخت می‌شود.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن رقم تسهیلات افزایش‌یافته در بافت‌های فرسوده را برای شهر تهران برای سازندگانی که فناوری‌های نوین ساخت را رعایت کنند 170 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها در صورت حرفه‌ای‌ساز بودن 140 میلیون تومان و برای سازندگان عادی 70 میلیون تومان عنوان کرد.

علمداری این تسهیلات را برای مراکز استان‌ها به‌ترتیب 160، 130 و 70 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز به‌ترتیب 140، 120 و 70 میلیون تومان برشمرد.

وی یادآور شد: رقم سود تسهیلات تنها برای 50 میلیون تومان با سود 9درصد اعمال می‌شود و برای باقی‌مانده تسهیلات بسته به بدون سپرده و یا اوراق بودن آنها به‌ترتیب با سود 18 و 17.5 درصد محاسبه می‌شود.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بافت های فرسوده ارائه تسهیلات برای سازندگان میلیون تومان افزایش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان