Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسین بازگیر کارشناس محیط زیست در آستانه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از زمان تبلیغات انتخاباتی مسائل زیست‌محیطی را رعایت و کاغذ کمتری مصرف کنند و آلودگی صوتی ایجاد نکنند.

وی افزود: در تفکرات نمایندگان مجلس یازدهم لازم است جایی برای تنوع زیستی، گونه‌های جانوری و خزانه‌های ژنتیکی کشور، زحمات محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست همچنین خاک، آب، هوا، پسماند و واردات سم و کودهای کشاورزی غیرسازگار با محیط زیست وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید توسعه را به معنای واقعی و همانگونه که در دنیا پذیرفته شده است، دنبال کنند، گفت: نمایندگان باید توسعه‌ای را دنبال کنند که علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی و ... یک بعد و رکن آن مسائل محیط زیست باشد؛ یعنی باید توسعه پایدار را دنبال کنند.

بازگیر همچنین اظهار کرد: نماینده‌ای که به صورت حوزه‌ای به مسائل توسعه‌ای کشور فکر کند و صرفا به‌دنبال کارهای زودبازده و شعاری باشد، نمی‌تواند به توسعه کشور کمکی کند.

وی در ادامه گفت: انتظاری که ما به عنوان جامعه محیط زیستی همیشه از نمایندگان مجلس داریم این است که در کنار تمام کارهایی که دنبال می‌کنند این بعد از توسعه یعنی محیط زیست و زیرساخت‌های کشور را نیز در نظر گیرند چون اگر هوا، آب، خاک و تنوع زیستی که به عنوان یک ثروت بالقوه‌ در اختیار تمام بخش‌های کشور قرار دارد، آسیب ببینند، نمی‌توانیم انتظار داشته‌ باشیم که آرمان‌ها و شعارهای زیبایشان محقق شود.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید دغدغه مساله آب را داشته باشند، گفت: دیده‌ام که نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در تبلیغ‌های خود درباره انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر و صنایع‌ آب‌بر شعار می‌دهند این در حالیست که راه‌اندازی این صنایع مغایر با برنامه‌های آمایش سرزمین است.

وی ضمن بیان اینکه بسیاری از قوانین زیست محیطی که از آن‌ها پیروی می‌کنیم قبلا توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است،‌ اظهار کرد: اکنون لازم است که نمایندگان برحسن اجرای قوانین تصویب شده نظارت داشته باشند و کمک کنند تا این قوانین بیشتر و به روزتر شوند و ارتقا پیدا کنند.

بازگیر در پایان گفت: امید است که مردم پای صندوق‌های رای به نامزدهایی که طرفداران واقعی توسعه پایدار هستند، مردم و کشور را دوست دارند و ضرورت‌های توسعه را می‌شناسند، رای دهند.

کد خبر 484861 برچسب‌ها محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست ایران کارشناس محیط زیست نمایندگان مجلس محیط زیست داشته باشند دنبال کنند باید توسعه زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست