Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان ریاضی‌دان برجسته خوزستانی در خصوص حذف انتگرال از کتب دبیرستان گفت: حذف انتگرال، بدون در نظر گرفتن تاثیر آن بر دروس دانشگاهی اشکال دارد.

پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشجویان در درس فیزیک از ابتدای شروع، به انتگرال نیاز دارند یعنی دانشجو باید پیش از آنکه وارد دانشگاه شود، انتگرال را فرا گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع دانشجو به دانشی که در دبیرستان به دست می‌آورد، نیاز دارد.

وی افزود: کسانی که برای دروس دبیرستان تصمیم‌گیری می‌کنند باید به این نکته توجه کنند که برای اتخاذ تصمیم، با اساتید دانشگاه مشورت کنند و باید یک ناظر از دانشگاه وجود داشته باشد تا بتواند نظر خود را ارائه دهد. حذف انتگرال بدون در نظر گرفتن تاثیر آن بر دروس دانشگاه، اشکال دارد.

این ریاضی‌دان برجسته خوزستانی با بیان اینکه آموزش و پرورش همکاری کمی با نیروهای مجرب دارد، ادامه داد: در دبیرستان مفهوم سه بُعدی در درس هندسه تدریس نمی‌شود و دانش‌آموزی که مفهوم فضای سه بُعدی را درک نکند از نظر فکری هم تبدیل به یک موجود دو بُعدی می‌شود و در دروس ریاضی و فیزیک دچار اشکال می‌شود.

پروفسور کرم‌زاده تاکید کرد: باید با افراد متخصص دانشگاهی یا دبیران زبده و با تجربه مشورت شود و با تجربه‌ها کتب درسی را تدوین کنند. تجربه معلم در کلاس درس بسیار مهم است، بنابراین معلمان با تجربه باید کتب را تدوین کنند و حتما هم  با دانشگاهیان مشورت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخت بودن انتگرال دلیلی منطقی برای حذف آن است؟ گفت: باید دانش‌آموز متوجه شود که هر درسِ سختی، روشی دارد. اگر فکر می‌کنند مطلبی سخت است باید روش ارائه آن تغییر کند و مطلب ساده‌تر بیان شود. اما آن مطلب باید وجود داشته باشد چرا که دانشجویان و دانش‌آموزان به آن نیاز دارند.

این ریاضی‌دان خوزستانی در پایان گفت: دانشجویان پیش از آنکه درس فیزیک را بگذرانند، باید انتگرال را یاد بگیرند. کسانی که انتگرال را حذف کرده‌اند، باید به کتب دانشگاهی نیز توجه می‌کردند. چرا که در برخی از دروس به انتگرال نیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان حذف انتگرال از ریاضی حذف انتگرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری ۸ تا ۱۴ اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است بیان کرد: به این مناسبت ۳۰ عنوان برنامه عقیدتی در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

سرهنگ همدانی افزود: برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی، نشست‌های عقیدتی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و معرفی یگ الگو نمونه اخلاق از جمله این برنامه هاست.

او همچنین گفت: معرفی آثار به جای مانده از شهید مطهری نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد تا دانش آموزان، بسیجیان و معلمان بیشتر با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش
  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد