Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:08:18 GMT

رسالت امروز طلاب معرفی اسلام ناب به مردم است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۱۸۵

رسالت امروز طلاب معرفی اسلام ناب به مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش اختتامیه مرحله اول و افتتاحیه مرحله دوم دوره آموزشی طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری که با حضور ۴۰۰ نفر از مسئولان تبلیغات اسلامی سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به صداقت، سلامت و صحت مدیران و مسئولان عرصه تبلیغ خصوصاً مجاهدان باسابقه، اذعان داشت: ما همه طلبه‌ایم و کارمند نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی را در مسجد بوده‌ایم و حالا در اداره هستیم که من نمی‌دانم اساساً اینکه وارد اداره شده‌ایم و تغییر شرایط داده‌ایم درست است یا غلط! من عمیقاً بر سلوک طلبگی معتقدم.

وی افزود: ما اگر ورثه پیغمبر نیستیم، ورثه مرحوم امام که هستیم و مرهون مجاهدت‌های او هستیم. او شخص اول مملکت شد ولی اخلاق و سلوک طلبگی را کنار نگذاشت. امام سه بار در صحیفه فرمود: من دست یکایک ملت ایران را می بوسم. ما در سلوک طلبگی باور کردیم که خادم مردم هستیم چون دعای دوران حجره نشینی ما این بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بار تبلیغ دین بر روی دوش شما طلبه هاست و اگر بر من محرز شود که کسی نسبت به دیگری بهتر می‌تواند این بار را به دوش بکشد، با تمام احترام او را تعویض می‌کنم. مهمترین کار از نظر بنده با توجه به تأکیدات رهبری در شرایط حاضر، تبلیغ اسلام ناب است و مهم‌ترین خروجی آن هم ایستادن مردم است. اینکه چگونه اسلام ناب، اسلام عاشورایی، اسلام انقلابی و اسلامی را که امام به ما معرفی کرد را به مردم معرفی کنیم، رسالت ما طلبه‌ها است.

وی ضمن تکرار صحبت صریح رهبر انقلاب مبنی بر غلط بودن پول گرفتن روحانیون حتی روحانیون مستقر و حقوق بگیر دولت باشند، خاطرنشان کرد: تا الآن ۵۰ درصد بودجه ۹۸ را هم به ما ندادند اما مسئله ما مالی نیست که امروز به بهانه اینکه رسماً در چشمان ما نگاه می‌کنند که بودجه به شما نمی‌دهیم کاری نکنیم. مسئله اراده پولادین و مومنانه کسانی که این بار را بر دوش رهبری حس کرده و آن را به مقصد برسانند. ما آمده‌ایم تا با هم عهد کنیم که اگر فردا بودجه و امکانات نبود، کار زمین نماند؛ بیایید ببینیم که چه طور می‌توان بهتر عمل کرد.

تبلیغ دین را باید با توجه به گام دوم جلو ببریم

حجت‌الاسلام قمی اظهار داشت: این تفکر اشتباهی که به خاطر نفت در مردم وجود دارد که همه مشکلات را دولت باید حل کند، باید رفع شود. چرا که اقامه کنندگان حق و دین، مردم هستند. هنوز هم این مردم در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که پای کار هستند یا نه. من از یک اراده مومنانه حرف می‌زنم که همان اسلام نابی که امام بر اساس آن آمد و مردم ایستادند، الآن هم باید کاری کنیم تا مردم پای کار بایستند.

وی همچنین افزود: در عرصه تبیین و تبلیغ یکی از وظایف شما این است که طلبه‌ای که قابلیت دارد ولی امکانات ندارد را راه بیندازید و کمک کنید تا جلو برود. وظیفه بعدی این است که با همه مردم ارتباط بگیرید حتی کسانی که زاویه دارند ولی در گسترس اسلام ناب کمک می‌کنند را به همدلی برسانید. باید به حرف مردم گوش دهیم و و با آنها انس داشته باشیم و باید فاصله بین مردم و مسئولین به حداقل برسد. سازمان تبلیغات باید کاری کند که تبلیغات برای مردم آسان شود و تمام اقشار باید بدانند که یک پناهگاهی مثل سازمان تبلیغات دارند و به آن پناه بیاورند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: ما می‌بالیم که در نهاد انقلابی با رسالتی عمیق از جنس انبیا الهی، مأموریت تبلیغ اسلام ناب را جلو می‌بریم. اما اکنون تبلیغ را باید با توجه به گام دوم جلو ببریم و شتابان شدن زمانه را لحاظ کنیم که در دوره جدید سرعت تحولات تغییر کرده، دستاوردها باشکوه‌تر شده، مشکلات و حوادث سخت‌تر شده است. باید همت مضاعف و مجاهدت‌هایی بیش از مجاهدات پیشین خرج کرد چون خدا کارهای مهم را در شرایط سخت به دست انبیا و اولیا می داده است. ما ستاد تبلیغات جنگ بوده‌ایم و الآن که میدانیم در وسط کارزار جنگ هستیم، باید مقابله کنیم و یاد بگیریم چگونه با دست خالی پشت شیطان بزرگ را به خاک بمالیم.

گفتنی است دوره آموزش طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری که با حضور معاونان فرهنگی استان‌ها و مدیران ادارات شهرستان‌های سراسر کشور، با موضوع طرح امام محله و در ادامه اجرایی کردن طرح تحول اجتماعی مسجدمحور، از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

کد خبر 4855724

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی قم انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان قاسم سلیمانی بیرجند تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلام ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

مرتضی ولی پوری گفت: در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون حدود ۲۸ جلسه ستاد انتخاباتی استان برگزار شده است. همچنین قریب به ۱۷ هزار نفر عوامل اجرا، نظارت، نماینده، فرماندار و همکاران نیروی انتظامی دخیل در انتخابات و ‌مجری انتخابات این دوره هستند.

وی افزود: بر اساس چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری پیرامون مشارکت امنیت، سلامت و رقابت انتخابات در سال گذشته مؤکدا مطرح کردند، دستورات ایشان را نصب العین قرار داده و موضوعات مربوط به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در شهرستان کرج رصد کرده‌ایم.

وی افزود: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و مظهر اراده مردم و یک رویداد سیاسی اجتماعی در سطح کشور است. علاوه بر مشارکت همگانی، همه اصحاب رسانه به عنوان عوامل اجرایی این رویداد بزرگ مسئولیت دارند که در راستای تشویق و تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات مشارکت کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس تاکید کرد: اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و جلسات متعدد و مختلفی با گروه‌های سیاسی، احزاب و جریانات، سمن‌ها، اقشار مختلف، با حضور اصحاب رسانه برگزار شده و جلسات دیگری هم برگزار خواهد شد.

ولی پوری در ادامه با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: در این راستا عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کرده و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. فرمانداران و بخشداران استان هم جلسه لازم و هیأت اجرایی را تشکیل داده و برای برگزاری انتخابات آماده هستند، همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.

وی بیان کرد: مرحله دوم صرفا در حوزه انتخابی کرج، فردیس اشتهارد برگزار خواهد شد و رقابت برای انتخابات یک نفر خواهد بود. تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند تعداد ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: کد دو رقمی به دو نامزد انتخاباتی این دوره اختصاص داده شده و روز ۱۱ اردیبهشت اسامی نامزدهای انتخاباتی در قالب آگهی توسط فرماندار محترم منتشر خواهد شد. مدت مجاز تبلیغات به مدت هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقطه حائز اهمیت توجه به مفاد ماده ۷۴ قانون انتخابات است که دو نامزد انتخاباتی می‌توانند از فضاهای اداری مثل سالن‌ها و فضاهایی که امکان برگزاری جلسه داشته باشند، استفاده کنند و امکانات با هماهنگی قبلی برای تبلیغات آنها فراهم‌ خواهد شد.

وی درباره اینکه رای گیری به چه صورت انجام خواهد شد، گفت: ضمن اینکه برای رأی گیری به صورت الکترونیکی به ویژه در کرج این آمادگی وجود داشت، اما این تشخیص با وزارت کشور بود و دستوری مبنی بر اخذ رأی به این شیوه اعلام نشد. لذا به صورت نیمه الکترونیکی انتخابات و رأی گیری برگزار خواهد شد.

ولی پوری گفت: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان کرد: در این راستا با توجه به مشارکت و تلاش اصحاب رسانه از تعدادی از مدیران مسئول تجلیل و از خبرنگاران هم در دو مرحله به پاس زحمات آنها تحلیل خواهد شد. امیدواریم همانطور که انصافا در مرحله اول انتخابات زحمت کشیدند، در این مرحله هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

ولی پوری در ادامه گفت: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند. همانطور که در جلسات متعدد مطرح شده انتخابات متعلق به گروه و دستگاه خاصی نیست، مؤید این ادعا هم ترکیب و تشکیل هیأت‌های اجرایی و نظارت است. همانطور که از رأی مردم در مرحله اول صیانت شد، در مرحله دوم هم از آراء مردمی صیانت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند