Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@06:37:43 GMT

زنگنه: نیازهای نفت می‌تواند صنعت کشور را متحول کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۹۹۳

زنگنه: نیازهای نفت می‌تواند صنعت کشور را متحول کند

به گزارش ایرنا بیزن نامدار زنگنه روز سه‌شبه در آیین امضای قرارداد واحد فرآورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی به روش BOO که در محل خط تولید مته‌های حفاری وابسته به جهاددانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد، بیان کرد: نیازها و تقاضاهای صنعت در حوزه‌های مختلف تولید به بیش از هزاران میلیارد ریال می‌رسد که این امر می‌تواند تحولات اساسی را در صنعت کشور به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحصیل کرده‌های کشور رو به رشد است، افزود: بر این اساس باید تلاش کنیم تا در کشور فرصت‌های کاری مناسب فراهم کرد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این روند منجر به توسعه کشور خواهد شد، ادامه داد: برای به کارگیری این نیروها در بدنه صنایع، پروژه‌های متعددی تقاضا می‌شود.

محیط‌زیست نباید آسیب ببیند

زنگنه در بخش دیگری از این آیین به الزامات صنعت نفت برای حفاظت از محیط زیست پیرامون تاکید کرد و گفت: این صنعت با محیط زیست به هیچ عنوان در جنگ نیست و اجازه آلودگی را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: به همین منظور روش پیش ساخته در واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی هدفگذاری شده تا علاوه بر این، در زمان و هزینه‌ها کاهش صورت بگیرد.

وزیر نفت افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای بهره برداری و نمک‌زدایی فرسوده شده‌اند، تلاش برای ایجاد واحدهای پیش‌ساخته همواره ادامه خواهد داشت.

زنگنه، همچنین تعامل و نزدیکی دانشگاه و صنعت نفت را نوعی دستاورد با ارزش بیان کرد و ادامه داد: این اقدام با مشکلات و سختی‌هایی همراه بود اما امروز این تعامل و همکاری تنگاتنگ شده است.

وی نمونه ای از این دستاورد را خط تولید مته‌های حفاری بیان‌کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در استان خوزستان در صنعت نفت کشور تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

وزیر نفت بیان کرد: مته یک کالای مصرفی در فرآیند حفاری و تولید نفت است و در صورتی که حتی کشور دچار تحریم هم نباشد باید این کالا را در داخل تولید کنیم.

بر اساس این گزارش خط تولید مته‌های حفاری وابسته به جهاد دانشگاهی خوزستان از ابتدای سال ۹۷ در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز وارد مدار شد.

همچنین  قرارداد طراحی و ساخت واحد فرآورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی به روش BOO بین شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و جهاد دانشگاهی با حضور وزیر نفت در اهواز امضا شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حفاظت از محیط زیست صنعت صنعت نفت محیط زیست نفت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محیط زیست صنعت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها

مهدی قیصری، کارشناس بخش کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: بخش کشاورزی از نظر بهره‌وری و ایجاد ارزش‌افزوده مناسب فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب دارد. به همین دلیل حتی ایجاد تغییرات ساده در تولید بخش کشاورزی می‌تواند نتایج موثری به دنبال داشته باشد.

در حوزه کشاورزی، کپی‌سازی یا انتقال تجربه از یک منطقه به منطقه دیگر ممکن نیست

وی گفت: یکی از مشکلات موجود درحوزه دانش‌بنیانی این است که اگر طرح، ایده یا نظری در این حوزه مطرح می‌شود دیگران باید به آن اشراف داشته باشند. به این معنا که از قبل دستورالعمل داشته و تدوین شده باشد که اگر اینچنین باشد یا کپی‌سازی و مشابه‌سازی در حال انجام است یا اقدامی در جهت رفع یک نیاز صورت گرفته است در صورتی که در حوزه کشاورزی، کپی‌سازی یا انتقال تجربه از یک منطقه به منطقه دیگر ممکن نیست.

قیصری بیان کرد: به طور مثال ممکن است نوعی فولاد ازیک کشور دیگر کپی‌برداری و در داخل کشور تولید شود، اما در مورد کشاورزی این شیوه از کار، امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: انتقال دانش در بخش کشاورزی تابع عوامل متعددی است به طور مثال نمی‌توان گفت اگر گیاهی در اقلیمی خاص خوب رشد کرده است در همه جا قابلیت رشد دارد. البته آب و هوا یکی از موضوعاتی است که این تفاوت را سبب شده است و نوع خاک، واریته گیاهی و عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارد.

معیار سنجش برای شرکت‌های دانش‌بنیان اثربخشی و کارآیی آنها است

کارشناس بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نگاه به دانش‌بنیان‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاید علم به آن وجود ندارد و موضوع جدید در حال طرح است. معیاری که برای سنجش فناوری و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد اثربخشی و کارآیی آنها است.

دانش‌بنیانی بودن در حوزه کشاورزی لزوما به فناوری یا تکنولوژی بالا نیاز ندارد

قیصری تصریح کرد: اگر حرف‌ها و ایده‌های جدید پاسخی به نیاز‌ها نباشد و اثربخشی و کارآیی لازم را نداشته باشد، دانش‌بنیانی نخواهد بود. البته در بخش کشاورزی دانش یا ایده دانش‌بنیانی شاید نیاز به فناوری و تکنولوژی پیچیده نداشته باشد، اما می‌تواند بهره‌وری در این بخش را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: باید با یک سری اقدامات که دانش‌بنیان بوده و براساس نیاز‌های بومی و منطقه‌ای کشور طراحی شده است، اثربخشی و کارآیی را در بخش کشاورزی افزایش داد.

کارشناس بخش کشاورزی بیان کرد: دانش یا محصولات دانش‌بنیانی در بخش کشاورزی باید برای پاسخ به نیازی که تقاضا برای آن وجود دارد تولید شود که البته بتواند اثربخشی و کارآیی لازم را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل