Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@23:54:01 GMT

آخرین وضعیت امور مالیاتی بین ایران و هند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۳۱۲

ساعت24-در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و سفیر هند، طرفین بر ضرورت انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و تصویب هر چه سریع‌تر این موافقت نامه توسط مراجع قانون‌گذاری تاکید کردند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز (سه شنبه) در دیدار با قدم درمندرا - سفیر هند - خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی ایران در سال‌های اخیر گام‌های موثری در جهت پیاده‌سازی مالیات الکترونیک در کشور برداشته و هم اکنون، تلاش ها برای اجرای نظام مالیات هوشمند از طریق دستیابی به تمامی دیتاها و اطلاعات اشخاص در نزد دستگاه های مختلف ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسا با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بین دو کشور ایران و هند، در دی امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، ولی از سوی شورای نگهبان چند ایراد شکلی به آن وارد شد، عنوان کرد: امیدواریم پس از رفع ابهامات و ایرادات مذکور، اوایل سال آینده، شاهد تصویب موافقت نامه در مجلس باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای این موافقت نامه، منجر به ارتقای مناسبات اقتصادی و تبادل تجاری بین دو کشور خواهد شد و تجار و بازرگانان دو کشور در وضعیت ایده‌آل‌تری به تجارت خواهند پرداخت.

رئیس سازمان مور مالیاتی همچنین به موضوع اجرای قانون نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی توسط اصناف کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون، یکی از اقداماتی است که به مدرن سازی و تحقق نظام مالیاتی هوشمند در کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، سفیر هند نیز در این دیدار، با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد: ایران یکی از شرکای ارزشمند هند است و تصویب موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، مراودات اقتصادی دو کشور را توسعه می بخشد.

قدم درمندرا با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و هند به تصویب مجلس این کشور رسیده است، عنوان کرد: اجرای این موافقت نامه علاوه بر اینکه به جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند، به توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و هوایی و تقویت روابط بین دو کشور خواهد انجامید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف سازمان امور مالیاتی موافقت نامه نظام مالیات ایران و هند بین دو کشور سفیر هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت