Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@20:43:17 GMT

کاهش کمبودهای دارویی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۱۲۸

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی از ۶۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در حوزه دارو در سال جاری خبر داد. ناطقان: مهندس فرامز اختراعی در نشست برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، با اشاره به فرصتی که تحریم‌ها برای صنعت دارویی کشور ایجاد کردند، گفت: علیرغم کارشکنی‌های دشمنان، در سال جاری کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و در مصرف ارز نیز ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم که افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب ۲۵ درصد داروی مورد نیاز در کشور آن هم توسط شرکت‌های فراملیتی تولید می‌شد، افزود: این درحالیست که اکنون با طرح ژنریک وابستگی نظام دارویی به حد بسیار پایینی رسیده و حدود ۹۷ تا ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند. به این ترتیب تقریبا در تولید دارو به مرحله ثبت خودکفایی رسیده‌ایم و بنابراین به زودی وعده خودکفایی دارویی را از مسوولان مربوطه خواهیم شنید.

اختراعی تولید ماده موثره دارویی را بسیار پیچیده خواند و افزود: این درحالیست که ما اکنون ۶۹.۵ درصد ماده موثره مورد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود. مواد بسته بندی دارویی هم که سال‌هاست در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی در رابطه با مواد واسطه در حوزه دارو در نمایشگاه بین‌المللی فارمکس، گفت: در این حوزه نیز به سرعت رشد خواهیم کرد. در حال حاضر نیز تقریبا مواد موثره تمام داروهای اساسی کشور شامل ۴۸۲ قلم را در داخل تولید می‌کنیم و این داروهای اساسی به راحتی در دسترس مردم و مناطق دورافتاده و با قیمت بسیار پایین قرار دارند و اساسا در نظام دارویی کشور مشکل نگران کننده‌ای نداریم، اما در حوزه فنی باید به حدی از توانمندی برسیم که این بار ما دشمن را تحریم کنیم.

در ادامه میثم کریمی – مدیر روابط سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲۰۸ شرکت از ۱۶ کشور شرکت می‌کنند که ۶۰ درصد شرکت‌ها ایرانی و ۴۰ درصد از  کشورهای دیگر و عمدتا از کشورهای هند، چین، آلمان، ایتالیا، لهستان، آلمان، کره جنوبی و ... هستند. البته با لغو پروازها از چین، نمایندگان این شرکت‌ها از ایران یا هندوستان حضور خواهند داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه همزمان ۲۱ کارگاه تخصصی در نظر گرفتیم و مراسمی هم برای جانباختگان حوادث مواد اولیه دارویی در نظر گرفته‌ایم. مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح ششم اسفند ماه و در هتل المپیک تهران خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه جهت ایجاد انگیزه و رقابت در سه حوزه مواد اولیه، بسته‌بندی و تجهیزات داروسازی، جوایزی در نظر گرفته شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: کمبود ، دارو ، مواد دارویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کمبود دارو مواد دارویی بسته بندی دارویی دارویی کشور مواد دارویی مورد نیاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان