Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@09:43:45 GMT

تاثیر مستقیم تورم بر زندگی اجاره‌نشینان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۰۰۰

تاثیر مستقیم تورم بر زندگی اجاره‌نشینان

پول نیوز - نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران معتقد است تدابیر لازم برای رفاه مستاجران در نظر گرفته نشده است.

 

به گزارش پول نیوز، اجاره بهای پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش داشته، موضوعی که بر نگرانی بسیاری از مستاجران دامن زده است. حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران در رابطه با این موضوع می‌گوید: اجاره بها در نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به نیمه اول سال سیر نزولی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه می‌دهد: اوج رشد قیمت‌ها در تابستان و فصل جابه جایی‌ها است که از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، و در ماه‌های دیگر اجاره بهای راکد را پیش رو داریم.
 عقبایی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن اجاره بها نرخ تورم است در این زمینه توضیح داد: در سال جدید هم با توجه به اینکه تورم عمومی داریم و از نظر روانی مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بر قیمت اجاره بها تاثیر خواهد گذاشت.
وی با انتقاد از بی‌تدبیری مسئولان امر در پیش برد این مسئله ادامه داد: مسکن یکی از نیازهای اولیه هر فرد و خانواده است. اما متأسفانه تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ نشده است. چراکه اگر تا پیش از این تصمیمات صحیحی را در این زمینه اتخاذ می‌کردند، اکنون مستأجران با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی‌کردند.
نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه راه‌های برون‌رفت وجود دارد، اما در طولانی مدت اثربخش هستند ادامه داد: یکی از راه‌های برون‌رفت از این موضوع که بارها بر آن تأکید داشتیم تولید مسکن استیجاری است که جامه عمل به آن پوشانده نشد. ارائه تسهیلات زیر ۴ درصد به مستأجران از دیگر راه‌هایی بود که همچنان محقق نشده است. همچنین افزایش حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم که متناسب با اجاره‌بها در نظر گرفته شود تا بتوانند اجاره‌بهای مازادی که براثر تورم به وجود آمده را جبران کنند از دیگر راه‌های برون‌رفت از این معضل به شمار می‌آید.
او در خاتمه اضافه کرد: امید می‌رود که اجاره‌بها در بهار آینده کمتر از ۱۰ درصد باشد. امید داریم که تورم بیش از این نشود چراکه تأثیر مستقیمی بر شاخص اجاره بها و سایر قیمت‌ها دارد. اگر تورم ۳۰و ۴۰ درصد باشد بی‌تأثیر در اجاره‌بهای سال آینده نیست. کنترل تورم از آن دست مقولاتی است که باید به آن پرداخته می‌شد، اما متاسفاته چنین برنامه هایی در دستور کار قرار نگرفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اجاره بها تابستان نرخ تورم قیمت اتحادیه املاک راه های برون رفت اجاره بها اجاره بهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش بهای جهانی نفت