Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در دیدار با محمد جواد آذری جهرمی در محل عمارت کلاه‌فرنگی، روابط دوجانبه و موضوع های موردعلاقه برای همکاری‌های مشترک را بررسی کردند.

وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره روابط خوبی با ایتالیا داشته، گفت: ایتالیا تاکنون در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در مقابل فشارهای غیرقانونی آمریکا مواضع بهتر و مستقل‌تری را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی افزود: «تهران» مایل است که ارتباطات با «رم» بیش از این توسعه یابد و باید زمینه نزدیکی بیشتر مردم و گسترش همکاری‌های اقتصادی بخش خصوصی دو کشور را تسهیل ساخت.

وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر اینکه از موضوع هایی که می‌تواند به نزدیکی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی دو کشور منجر شود، ارتباطات و فناوری اطلاعات است و گفت: جهان در حال تغییر است و اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت می کند و آینده جهان در این حوزه رقم می‌خورد؛ بنابراین ضرورت دارد که برای آینده خود گفت‌وگوهایی را به‌منظور ایجاد همکاری‌های مشترک درزمینهٔ اقتصاد دیجیتال آغاز کنیم.

وی افزود: ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود تا علاوه بر برگزاری رویدادهای علمی مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکان برقراری ارتباط بین دانشمندان ایرانی و ایتالیایی در این حوزه و به‌طور مشخص هوش مصنوعی فراهم شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: هوش مصنوعی موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند آینده جهان را دچار تحولات شگرفی کند و بر مباحث مختلف ازجمله پزشکی، آموزش، بانکداری، تجارت و... تأثیرگذار باشد. بر این اساس برای آنکه در این عرصه عقب ماندگی نداشته باشیم، ضرورت دارد امکان ارتباط بیشتر و همکاری دانشمندان ایرانی و ایتالیایی باهدف توسعه دانش هوش مصنوعی در دو کشور را فراهم سازیم.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه معنای شبکه ملی اطلاعات، ملی کردن اینترنت نیست گفت: ما مفهومی داریم تحت عنوان ژئوپلیتیک سایبری که بر اساس آن، فناوری در حال ایجاد تغییرات بزرگ در جهان است.

وزیر ارتباطات گفت: امروز در زمان و قرن هوش مصنوعی، کشوری که این علم را داشته باشد غنی‌تر و کشوری که این علم را نداشته باشد روز به روز فقیرتر می‌شود. بنابراین چنانچه این روند ادامه پیدا کند، کشورهایی که برای توسعه دانش هوش مصنوعی بیشترین هزینه را انجام دهند، می‌توانند تبدیل به قدرت بلامنازع اقتصاد آینده جهان شوند.

آذری جهرمی تصریح کرد: ایران برای آنکه در اقتصاد آینده جهان سهمی داشته باشد، سیاستی را پیش ‌گرفته‌ تا از داده‌های خود حفاظت کند تا هوش مصنوعی را مبتنی بر داده‌های داخلی توسعه دهد و بر همین اساس شبکه ملی اطلاعات به‌نوعی پیش‌نیاز توسعه دانش هوش مصنوعی محسوب می‌شود و این واقعیت شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: بنابراین شبکه ملی اطلاعات مکمل اینترنت است که برای حمایت از اقتصاد داخلی و همین‌طور داده‌های داخلی مورد توجه قرار گرفته و اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات منجر به قطع و یا محدود کردن اینترنت بین‌المللی نخواهد شد.

براساس این گزارش ، «جوزپه پرونه» هم ضمن تقدیر از وزیر ارتباطات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: ایتالیا با دقت خاصی به روابط با جمهوری اسلامی ایران می نگرد.

به گفته وی، ایتالیا اکنون در این برهه حساس،ضمن حفظ استقلال، توسعه روابط با جمهوری اسلامی را موردنظر دارد و همچنان کنار شما می ایستد و عرصه را ترک نکرده‌ایم، زیرا به آینده مناسبات دو کشور بسیار امیدواریم.

سفیر ایتالیا افزود: رم از پیشنهاد شما برای گسترش روابط برای همکاری بخش خصوصی دو کشور و ایجاد ارتباط بیشتر میان دانشمندان دو کشور برای توسعه دانش هوش مصنوعی هم استقبال می‌کند و آمادگی خود را برای هر اقدامی در این زمینه اعلام می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه دانش هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران شبکه ملی اطلاعات جمهوری اسلامی وزیر ارتباطات آینده جهان آذری جهرمی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!