Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@10:32:11 GMT

اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۲۵۸

اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ذاکر از برگزاری اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران خبر داد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد آمادگی دارد تا به مساجد برای این ایام کمک فرهنگی کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» با اشاره به اینکه امسال همچون سال‌های گذشته در ایام‌البیض ماه رجب، اعتکاف رجبیه در مساجد تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد:  در مجموع در ۴۲۷ مسجد زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد این برنامه برگزار خواهد شد و با احتساب مساجد دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز آموزشی در مجموع مراسم اعتکاف در ۵۰۰ مسجد تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران اجرایی مراسم اعتکاف در موضوعات سلامت، امنیت و موضوعات فرهنگی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی در حوزه تأمین متواهای فرهنگی مشارکت خواهند داشت و نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش‌نشانی نیز از لحاظ امنیت و سلامت معتکفین مشارکت خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: کتاب «بر بال اعتکاف» تحت نظارت آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است که با هماهنگی صورت گرفته با دفتر معظم‌له این کتاب در اختیار برگزارکنندگان اعتکاف قرار خواهد گرفت و با تخفیف ویژه نیز در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد تا در حوزه معرفتی و محتوایی این مراسم نیز اثرگذار باشد.

 

ذاکر با اشاره به اینکه توصیه اکید به معتکفین پرهیز از استفاده از تلفن‌ همراه و فضای مجازی است، گفت: فرصت سه روزه اعتکاف بهترین زمان برای انس و خلوت با خداوند و تفکر است که افراد می‌توانند بهترین استفاده را در این زمینه داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سخنرانی و ارائه محتوای غنی به معتکفین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم آمادگی لازم برای اعزام کارشناس و مبلغ به مساجد در صورت نیاز را دارند و حتی بناست مبلغ و کارشناس مستقر نیز به مساجد اعزام شود تا در مساجد معتکف شود و با برگزاری حلقه‌های معرفتی پاسخ‌گوی سوالات و شبهات افراد باشند. به‌این منظور باید مساجد درخواست‌های خود را برای اعزام مبلغ به مرکز ارائه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد آمادگی دارد تا مساجد نیازمند را از بعد فرهنگی کمک‌رسانی کند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام ذاکر اعتکاف مسجد مرکز رسیدگی به امور مساجد ۵۰۰ مسجد تهران اعتکاف رجبیه تهران برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد