Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@04:31:21 GMT

قدرت وام مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۹۵۰

قدرت وام مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر است؟

فرارو- میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است. زوج‌های خانه اولی با ۸۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌توانند ۱۶۰ میلیون تومان وام مسکن صندوق یکم بگیرند. با این حساب بعد از دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومان برای خرید خانه سرمایه خواهند داشت. این سرمایه با وام جعاله ۴۰ میلیونی به ۲۸۰ میلیون تومان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به قیمت ۹۷۰ میلیونی یک واحد ۷۰ متری در پایتخت، زوج‌های تهرانی با سرمایه‌شان می‌توانند ۲۹ درصد هزینه خرید خانه را تامین کنند؛ اما این پایان ماجرا نیست. نرخ ۱۳.۸ میلیونی مربوط به میانگین کل شهر است و در برخی مناطق مثل منطقه ۱۸، ۲۰، ۱۷، ۱۵، ۱۶ و ۱۹ می‌توان خانه‌های ارزان‌تر پیدا کرد. در طرف مقابل در منطقه یک تهران که میانگین قیمت مسکن متری ۳۰ میلیون تومان است، قدرت وام مسکن تنها ۹ متر خواهد بود.
۱- منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه تهران است که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آن به شش میلیون و ۴۹۰ هزار تومان می‌رسد. سرمایه ۲۸۰ میلیونی زوج‌ها بعد از دریافت وام مسکن برای خرید ۴۳ متر مربع واحد مسکونی در این منطقه کافی است. به عبارتی قدرت وام مسکن برای خرید یک واحد ۷۰ متری در منطقه ۱۸ به ۶۱ درصد می‌رسد.
۲- میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۲۰ حدود هفت میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است و این یعنی یک واحد ۷۰ متری در منطقه ۲۰ به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان می‌ارزد. زوج‌های خانه اولی می‌توانند با سرمایه اولیه ۲۸۰ میلیونی خود تا ۵۶ درصد هزینه خرید خانه را تامین کنند.
۳- مسکن در منطقه ۱۷ تهران متری هفت میلیون و ۱۹۰ هزار تومان ارزش دارد و این یعنی زوج‌ها با سرمایه ۲۸۰ میلیونی بعد از دریافت وام مسکن می‌توانند هزینه لازم برای خرید ۳۹ مترمربع را تامین کند. با این حساب قدرت وام مسکن در این منطقه برای خرید یک واحد ۷۰ متری به ۵۶ درصد می‌رسد.
۴- قدرت وام مسکن در منطقه ۱۵ تهران به ۵۰ درصد می‌رسد. قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه هفت میلیون و ۹۳۰ هزار تومان است و این یعنی یک خانه ۷۰ متری در آن حدود ۵۵۵ میلیون تومان هزینه دارد. زوج‌های تهرانی بعد از دریافت وام مسکن می‌توانند با سرمایه ۲۸۰ میلیونی خود نصف این هزینه را تامین کنند.
۵- یک خانه ۷۰ متری در منطقه ۱۶ تهران به طور میانگین ۵۵۶ میلیون تومان ارزش دارد. چراکه آخرین گزارش‌ها از قیمت مسکن نشان می‌دهد خانه‌ها در این منطقه به طور میانگین متری هفت میلیون و ۹۴۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. با این حساب سرمایه ۲۸۰ میلیونی زوج‌ها بعد از دریافت وام مسکن می‌تواند ۵۰ درصد هزینه خرید خانه را پوشش دهد.   ۶- هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۹ تهران به طور میانگین هشت میلیون و ۱۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد یک واحد ۷۰ متری در این منطقه ۵۶۰ میلیون تومان می‌ارزد. سرمایه ۲۸۰ میلیونی زوج‌ها دقیقا نصف هزینه خرید چنین خانه‌ای را پوشش می‌دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وام مسکن 98 تسهیلات مسکن قیمت خانه در تهران قدرت وام مسکن ۷۰ متری در منطقه طور میانگین هزار تومان تامین کنند میلیون تومان هفت میلیون درصد می رسد برای خرید منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟