Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:07:10 GMT

لاغری با فندق

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۱۵۲

لاغری با فندق

به گزارش تابناک به نقل از رکنا، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فندق اظهار کرد: یکی از مغزهای خوراکی فندق است که طبع گرم و خشک دارد.فندق در صنعت شیرینی سازی کاربرد فراوانی دارد و در تهیه شکلات، شیرینی و همچنین شکلات صبحانه استفاده می شود.

جوزدانی با اشاره به املاح مفید درون فندق گفت: این مغز خوراکی مانند آجیل‌های دیگر سرشار از ویتامین‌های از جمله A,B,C,E، فیبر و چربی مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش کلسترول بد خون

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: فندق در کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید است، همچنین ۳۰ گرم از این مغز در افراد دیابتی نوع ۲ باعث مقاومت بدن آن‌ها در برابر انسولین می‌شود.

پاکسازی ‌گوارش و کمک به کاهش وزن

وی در ادامه افزود: فیبر در فندق در بهبود یبوست و همچنین پاکسازی سیستم گوارش موثر است. طبق تحقیقات انجام شده مغزهای خوراکی به دلیل وجود مواد مغذی و چربی مفید باعث کاهش وزن می‌شوند.

کاهش بیماری‌های قلبی‌-عروقی

وی با اشاره به ویتامین‌های درون فندق اظهار کرد: فندق به دلیل وجود ویتامین E مانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند به همین علت در درمان کبد چرب، کاهش بیماری‌های قلبی_عروقی و حفاظت از بدن ما در برابر رادیکال‌های آزاد و بسیار موثر است.

باروری مردان

جوزدانی افزود: یک رژیم غذایی که حاوی فندق است باعث درمان ناباروری مردان می‌شود به همین علت مردان بهتر است مغزهای خوراکی به خصوص فندق را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فندوق به دلیل وجود مواد مغذی در خود باعث کاهش حساسیت بدن، بهبود التهابات و عفونت بدن می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لاغری متخصص تغذیه و رژیم درمانی فندق قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب متخصص تغذیه و رژیم درمانی مغزهای خوراکی دلیل وجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب

آفتاب‌‌نیوز :

افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است.

البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالاً تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد.

از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد.

از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند؛ یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند.

آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند، اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جزء اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد.

محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و دریافته‌ایم که مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی