Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به تشکیل و آغاز به کار شبکه مراقبت سن گندم در هشتمین جلسه ستاد محصولات شتوی این شهرستان بیان کرد: با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از مزارع گندم و تصمیم گیری این ستاد، اطلاع رسانی‌های عمومی و تقدیم فرم هشدار به کشاورزان به منظور مبارزه سریع با آفت سن گندم در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: سن گندم مهم‌ترین عامل خسارت زا در کشت گندم و جو است که ردیابی آن اهمیت بسیاری دارد که از این رو شبکه مراقبت سن گندم در قالب چهار اکیپ و با بهره گیری از ۱۸ نفر کارشناس به منظور ردیابی و تعیین تراکم سن در مزارع فعال شده است.

همتی ادامه داد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، عملیات سمپاشی علیه سن مادری از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا اواخر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: به دلیل اهمیت مبارزه با سن مادری در مزارع کشاورزان آمادگی لازم را برای مبارزه با این آفت در مزارع گندم و جو داشته باشند.

او، تاکید کرد: مبارزه با سن غلات امسال باید با جدیت و نظارت بیشتر مدیران پهنه و کشاورزان انجام شود تا درصد سن زدگی گندم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد و محصول با کیفیت تری تحویل مراکز خرید شود.

همتی از کشاورزان درخواست کرد با شبکه مراقبت سن غلات هماهنگی لازم را داشته باشند و سمپاشی سن در مزارع را با توجه به اطلاعیه و هشدار‌های صادر شده در شبکه مراقبت به موقع انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: کنترل آفت فراگیر سن غلات می‌تواند در تولید محصول سالم، افزایش عملکرد محصول و کاهش این آفت در سال بعد نقش موثری داشته باشد.

همتی اضافه کرد: در سال زراعی امسال بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان قیروکارزین به کشت گندم و جو به صورت آبی و دیم اختصاص یافته که این عدد بالغ بر ۱۰ درصد اراضی قابل کشت این شهرستان می‌باشد از این رو مدیریت و کنترل آفت سن از حساسیت و اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلو متری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی سن گندم مرحله هشدار شبکه مراقبت سن سن در مزارع مزارع گندم سن گندم گندم و جو سن غلات آفت سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است