Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:24:28 GMT

صیانت از آرای مردم حق الناس است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۳۳۱

صیانت از آرای مردم حق الناس است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه صیانت از آرای مردم حق الناس است، گفت: وظیفه اصلی مجریان انتخابات رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه فعالیت و گفتار و رفتار تبلیغاتی است.

ارسلان زارع امروز در شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات، اظهار کرد: دوم اسفندماه امسال شاهد رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی دیگری از ملت بزرگ ایران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان افزود: نقش موثر پارلمان در نظام های مردم سالار بر هیچکس پوشیده نیست و در نقش، اهمیت و حساسیت آن هم تردیدی وجود ندارد؛ به گونه ای که در کشورهای مختلف جهان پارلمان به عنوان رکن اساسی و تعیین کننده در ملاحظات کشورداری نظیر توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان های ملت و اجرای سیاست های توسعه ای آنهاست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همانند دیگر مجالس مردم سالار دنیا عهده دار مسائل کلیدی بهینه در توسعه ملی و منطقه ای دارد و همچنین اختیارات گسترده نمایندگان مردم در مجلس در واقع تضمینی برای طراحی و پیاده سازی فعالانه قوانین و همه برنامه های اجرایی است.

زارع با بیان اینکه مجلس قدرتمند و قوی نقش بسیار موثری در توسعه و شکوفایی و بالندگی کشور دارد، گفت: مجلس قوی و کارآمد را با ایجاد و توسعه دهیم، مردم سالاری و حاکمیت قانون را تثبیت می کنند و حفظ حقوق شهروندی مردم را تضمین می کند. باید تلاش کنیم تا ضمن بسترسازی بیشتر، واسطه حمایت و پشتوانه بیشتر مردم و مشارکت سیاسی آنها در امر انتخابات که زمینه ساز مجلس قوی تر در اجرای دقیق قانون خواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه صیانت از آرای مردم حق الناس است، گفت: وظیفه اصلی مجریان انتخابات رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه فعالیت و گفتار و رفتار تبلیغاتی است و استفاده از امکانات دولتی خلاف قانون و شرع مقدس است، یقینا رعایت بی طرفی موجب ارتقای رضایت عمومی می شود.

وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه جانبداری در حفظ سلامت انتخابات، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات حسب گزارش رئیس ستاد انتخابات استان اندیشیده شده، در تامین امنیت انتخابات هم اقدامات لازم انجام گرفته است.  

زارع ادامه داد: برای اینکه این انتخابات منظم و باشکوه و به موقع برگزار شود، نیاز به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی است و لذا دستگاه های اجرایی موظف هستند در تامین نیروی انسانی و امکانات لازم جهت برگزاری انتخابات باشکوه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان در خصوص طرح اقدام مسکن ملی، اضافه کرد: راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مشکن اقدامات لازم را در راستای اجرای سریع تر این پروژه انجام دهند، دستگاه های اجرایی هم زمین های لازم را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی جنگل های دستاورد خوبی است، لذا حفظ آنها برای توسعه و پایداری گردشگران موثر است. همچنین انتظار دارم همانگونه چادر شب بافی رودسر ثبت جهانی شد، بستر لازم فراهم شود تا ماسوله هم ثبت جهانی شود و به عنوان یک اثر فرهنگی و تاریخی برای نسل آینده حفظ گردد.

زارع بیان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی باید نظارت بر کنترل قیمت ها توسط نهادهای متولی انجام گیرد. آنچه مهم است تلاش برای تکریم مردم و ارباب رجوع حسب قانون و مقرارت با استفاده بهینه از اختیارات، منابع مادی و معنوی با چابکی و چالاکی و سرعت عمل است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از روز نخستی که به عنوان استاندار عهده دار مسئولیت شدم ارزیابی از عملکرد مدیران در دستورکار قرار گرفت و از مدیرانی که عملکرد شایسته ای دارند تقدیر می شود و مورد حمایت قرار می گیرند، مدیرانی که در ارزیابی امتیاز لازم را کسب نکرده اند نیز به مدت یک ماه فرصت می دهیم تا رضایت مردم را جلب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98 صیانت از آرای مردم حق برگزاری انتخابات پرهیز از هرگونه استاندار گیلان ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود