Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه‌یافتگی استان را بی‌عرضگی و عقب‌ماندگی ذهنی امثال خودش و نمایندگان استان در مجلس دانست. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه در 41 سال گذشته همه جریان‌های سیاسی، سهمی در قدرت داشتند، اظهارداشت: در برخی دوره‌ها مجلس و دولت دست اصلاح طلبان و در برخی از زمان‌ها در دست اصولگرایان بوده و همه سهمی از قدرت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دغدغه اصلی این نیست که چه کسی قدرت را به دست گرفته یا می‌گیرد بلکه مهم‌ترین موضوع برای ما باید تحقق شعارها و آرمان‌های نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند بعد از 41 سال جمهوری اسلامی نباید دغدغه مشارکت مردم در انتخابات را داشته باشد، گفت: اگر همه این شعارها و آرمان محقق می‌شد که دیگر نیازی به تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی معنا نداشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات به نفع نظام و ملت خواهد بود، افزود: هر وقت در انتخابات‌ها پرشورتر ظاهر شدیم، اتفاقات داخلی و خارجی خوبی برای کشور رخ داد.

خبرنگاران لرستان مسئله فقر، بیکاری و توسعه نیافتگی را در دستور کار قرار دهندقوم گرایی و منطقه گرایی مهمترین دلیل توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد استکیخا: مشکل اصلی توسعه نیافتگی کشور سازمان برنامه و بودجه است

وی با انتقاد از برخی جریان‌های سیاسی که معتقدند کاندیدایی در انتخابات دوم اسفندماه ندارند، اظهارداشت: همه اقوام و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در استان گلستان دارای کاندیدا هستند و شور شوق انتخاباتی در برخی حوزه‌ها در مقایسه با دوره‌های گذشته بیشتر شده است.

حق شناس با بیان اینکه نمی‌گویم اتوبوسی به این شهر و آن شهر بروید، ادامه داد: برای کسانی که خیلی و بیش از اندازه سیاسی فکر می‌کنند و به درجه وسواس رسیده‌اند، پیشنهاد می‌کنم اگر در شهر خود کاندیدای موردنظرشان که هم حزبی آنان باشد، پیدا نکردند می‌توانند به شهر دیگری بروند و رأی بدهند.

وی گفت: در انتخابات مجلس دهم در استان 300 نفر ثبت نام کرده بودند که 100 نفر تأیید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس 14 نفر با هم رقابت می‌کردند اما در این دوره با افزایش تعداد ثبت نامی‌ها به 418 نفر، 235 نفر آنان تأیید صلاحیت شدند و برای هر کرسی 34 نفر با هم رقابت می‌کردند.

استاندار با تأکید براینکه مجلس همواره در رأس امور است، ادامه داد: متأسفانه مجلس در بسیاری از موارد از اختیارات قانونی خود استفاده نکرد؛ باید بپذیریم اختیارات مجلس از وزرا خیلی بیشتر است.

وی گفت: در استان گلستان از مجموع کاندیداها حتما افرادی پاک دست، مطلع و آشنا به مسائل وجود دارد. ممکن است چهره‌هایی در این دوره آمده باشند که خیلی اثرگذارتر از افراد دیگر باشند اما ما نتوانسته‌ایم آنها را شناسایی کنیم.

حق شناس با بیان اینکه متأسفانه از برخی مزیت‌های استان برای رسیدن به توسعه استفاده نشده است، افزود: نماینده باید این صدا را بلند کند که چرا با افتتاح خط ریلی سراسری با حضور روسای جمهور سه کشور در سال 93 باید در دهه فجر امسال مشکل خط عریض برطرف شود.

وی تأکید کرد: اینکه هزینه‌های زندگی مردم گلستان نسبت به جاهای دیگر بیشتر است به علت بی‌عرضگی امثال بنده و نمایندگان بوده است. توسعه خون دل خوردن و عرق ریختن و آبرو گذاشتن می‌خواهد. یک بیماری در چین می‌آید و در 9 روز یک بیمارستان هزار تختخوابی در این کشور ساخته می‌شود حالا ما سال‌هاست می‌خواهیم یک بیمارستان در این استان بسازیم مانند عقب مانده‌های ذهنی نمی‌دانیم آن را جلین ببریم، در مریم آباد و یا جای دیگر بسازیم.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گلستان جریان های سیاسی توسعه نیافتگی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصولگرای صبح نو در گزارشی نوشت:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف شب گذشته در مسجد نور تهران برگزار شد. بیش از ۱۴۰ نماینده در این نشست حاضر شدند.

گفتنی است در این نشست که با حضور حدادعادل، قالیباف، حجت الاسلام آقاتهرانی، نیکزاد، حاجی بابایی، سردار کوثری، حاجی دلیگانی، مالک شریعتی، علی خضریان و... برگزار شد که ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظراتشان پرداختند. امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: «این نشست سه‌شنبه برگزار می‌شود.»

وی افزود: «این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.» رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: «برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور می‌کنیم.»

شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم هم لیست مشترک می‌دهند

بنابراین جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شود، راه یافتند.

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات، لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است سه نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شورای انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به‌زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری، لیست مستقل ارائه کند.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال به خبرنگار تسنیم گفت: «ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.» وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: «درباره سه گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است. ما سعی می‌کنیم لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901645

دیگر خبرها

  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد