Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:43:29 GMT

بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۶۵۸

بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت تصویب شد

شورای رشت کلیات بودجه ۹۰۵ میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، کلیات بودجه شهرداری رشت برای سال آینده، عصر امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن) با رقم ۹۰۵ میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای این شهر رسید.

 

بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت که در لایحه ی ارسالی شهرداری، ۸۷۵ میلیارد تومان بود با رای اعضا به رقم ۹۰۵ میلیاردتومان افزایش یافت تا در بخش حقوق کارگران و کارکنان در سال آتی شاهد رشد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با رای موافق اعضای شورا، کلیات بودجه ی سال ۹۹ شهرداری رشت شامل ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش عمرانی، ۵۰۰ میلیاردتومان در بخش هزینه‌های جاری و ۲۰ میلیارد تومان در بخش تملک دارایی مالی به تصویب رسید.

 

اگرچه کلیات بودجه سال آتی شهرداری در آخرین روز مهلت قانونی تصویب توسط شورا مورد موافقت اعضا قرار گرفت اما تصویب جزئیات آن به جلسات بعدی شورا موکول شد.

 

در بخش دیگری از جلسه امروز شورا، لایحه شهرداری مبنی بر اعطای کمک مالی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تهیه ی غذا برای شعب اخذ رای در روز برگزاری انتخابات مجلس به فرمانداری رشت محل بحث اعضا قرار گرفت.

 

«بهراد ذاکری» در مخالفت با این لایحه با اشاره به وضعیت نامساعد شهرداری رشت در امور مالی و درآمدی گفت: شهرداری حیاط خلوت فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی نیست که از بیت‌المال برای هزینه‌های خود استفاده کنند.

 

عضو شورای شهر رشت افزود: فرمانداری هزینه های اجرای انتخابات را از وزارت کشور دریافت می‌کند و ضرورتی ندارد از حق و حقوق شهروندان رشتی در اجرای انتخابات برای انجام مسئولیت‌ها و وظایف ذاتی خود بهره ببرد.

 

اما در موافقت با این لایحه، عضو دیگر شورا با بیان اینکه طبق قانون همه دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی موظف به یاری رسانی به برگزاری انتخابات هستند اظهار کرد: اجرای انتخابات یک امر ملی است و شهرداری زیر مجموعه وزارت کشور است لذا موظف است که در این امر به فرمانداری کمک رسانی کند.

 

«احمد رمضانپور نرگسی» تصریح کرد: علاوه بر این، فرمانداری قول داده که در صورت کمک شهرداری به برگزاری انتخابات و تقبل هزینه مذکور، کمک های دیگری به شهرداری ارائه خواهد کرد بنابراین تعامل با دستگاه های دولتی در راستای منافع شهروندان و مدیریت شهری است.

 

با وجود این سخنان، پس از اعلام نظرات سایر موافقان و مخالفان این لایحه، رای گیری برای آن صورت گرفت و اکثریت اعضا با اعطای کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری رشت به فرمانداری برای تهیه غذای شعب اخذ رای در روز دوم اسفند موافقت کردند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه شورای شهر رشت شورای شهر رشت میلیارد تومان شهرداری رشت کلیات بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

محسن محرری،رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا‌ها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیرو‌های متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

 وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی، چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است. 

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر مراکز شهر‌ها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است