Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه متحد مستقلین خراسان رضوی کاندیدای خبرگان رهبری مورد تایید این جبهه را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جبهه متحد مستقلین خراسان رضوی طی بیانیه‌ای کاندیدای خبرگان رهبری مورد تأیید این جبهه را معرفی کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

با درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل 

با توجه به انتخابات کاندیداهای خبرگان میان دوره‌ای که یکی از اعضای ان می‌بایست در استان خراسان رضوی برگزار و انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مجلس و وظایف آن‌ نظارت رهبری انتخاب و انتصاب رهبری که مهم‌ترین ارکان‌ نظام‌ هست و از هرگونه نظارت دیگر مبرا است. 

اصل ۱۱۱ قانون اساسی هرگاه رهبر از انجام وظایف عاجز و ناتوان باشد و یا شرایط دیگر فوت یا کناره‌گیری از مسئولیت خود داشته باشد، اعضای مجلس خبرگان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

هر چند در معرفی رهبر شورایی مرکب از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای نگهبان به‌طور موقت وظایف رهبری را تا تعیین رهبر از سوی اعضای مجلس خبرگان  به‌عهده می‌گیرند.

این خلاصه و چکیده ای از مراحل در نقش مجلس خبرگان رهبری را عرض کردم لذا حضور علماء دین و شجاع و باتقوا در مجلس خبرگان اصلی‌ترین نهاد نظارت بر رهبری است می‌توانند نظارتی مؤثر داشته باشند و آن انتخاب به‌عهده مردم شریف کشور با نگاه پارلمانی همانند نماینده مجلس هست که می‌بایست در سرصندوق‌های رأی به کاندیدای مورد نظر رأی و انتخاب کنیم.

شرایط انتخاب که‌ در قانون‌ آمده است: الف) دارای اجتهاد فقهی، ب) بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی به مسائل روز، ج) اشتهاد در دیانت و وثوق و شایستگی اخلاق را داشته باشند و با توجه به خصوصیات و پتانسیل جامع و بزرگانی که در استان خراسان رضوی که به‌عنوان کاندیدا از سوی شورای نگهبان معرفی شده‌اند. 

طی تحقیق از بزرگان‌ حوزه علمیه و نخبگان سیاسی و اجتماعی و مذاکرات حضوری با حضرت آیت‌الله غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار تمامی این شرایط را داشته و از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ایشان جوان‌ و تفکر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوان‌پسندانه و معتدل هستند که مقام معظم رهبری به‌حضور جوانان در گام دوم انقلاب بدان اشاره داشته‌اند، که در این سه سال حضورشان در شهرستان سربداران (سبزوار) کهن و تاریخی  اکثریت نخبگان دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، دانشجویی و همه اقشار به شجاع و شرایط فقهی و متدینی وی آگاه هستند و مصلی نماز جمعه و دفتر و منزل آن معظم له را پایگاه معنوی مردمی می‌نامند. 

لذا حضرت آیت‌الله غلامرضا مقیسه را به‌عنوان کاندیدای خبرگان در استان به مردم شریف معرفی می‌نماییم.

محمدحسن ساقی ـ دبیر جبهه اعتدال جبهه متحد مستقلین استان خراسان رضوی

۳۰ .۱۱ . ۹۸

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی خبرگان رهبری جبهه متحد مستقلین کاندیدای خبرگان خبرگان رهبری مجلس خبرگان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم

در جریان نشست علنی صبح روز گذشته دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی مسعود پزشکیان با محمد باقر قالیباف و مجتبی ذوالنور را مشاهده می‌کنید.

محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و ذوالنوری از جمله منتخبان مجلس یازدهم هستند که اسم‌شان به عنوان نامزدهای انتخابات هیأت رئیسه برای کرسی ریاست شنیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران