Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که هفته آینده برای انتقال پیامی از جانب اروپا به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز گذشته پس از دیدار با هایکو ماس، همتای آلمانی‌اش در برلین گفت که پس از دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته بعد در روزهای شنبه و یک‌شنبه برای انتقال «پیامی از جانب اروپا» به تهران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان در این دیدار با بیان این که باید هر کاری برای کمک به تنش‌زدایی این وضعیت انجام داد، به سیاست دولت آمریکا در برابر ایران اشاره کرده و گفت: راهبرد فشار حداکثری از نظر ما امیدبخش نیست اما ما فشار بر ایران را افزایش داده‌ایم.

او همچنین از سفر وزیر خارجه اتریش به ایران استقبال کرد.

شالنبرگ نیز درباره مواضع کشورهای اروپایی در این باره اظهار کرد: مهم است که ما دیدگاه‌مان را تکرار کنیم، این که یک بار به بیان آن‌ها بپردازیم کفایت نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، سفر وزیر خارجه اتریش به ایران در پی تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان برای پیدا کردن راهکارهایی عملی به منظور کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران انجام می‌شود. این تحریم‌ها در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهان انجام شده بود، اعمال شدند.

در پی این روند، ایران اعلام کرد که در چند گام تعیین‌شده تعهدات داوطلبانه‌ خود در توافق هسته‌ای را کاهش می‌دهد. این اقدامات به گفته مقامات کشورمان بازگشت‌پذیر بوده و به محض عملی شدن تعهدات شرکای اروپایی برجام، متوقف شده و به حالت قبل باز خواهند گشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه اتریش جوزپ بورل هایکو ماس اتحاديه اروپا خارجه اتریش وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!