Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین جوان کشور، برای صاحب فرزند شدن نیازمند مداخلات درمانی هستند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،‌علی صادقی تبار در گفتگو با مهر، افزود: بررسی ها نشان می دهد آمار زوجین جوان که برای صاحب فرزند شدن نیازمند مداخلات درمانی هستند، در برخی استان ها و شهرها تا 20 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی از هر 5 زوج در سن باروری، یک زوج مشکل دارند.

وی با تاکید بر خاص بودن درمان های ناباروری، تصریح کرد: در حوزه پزشکی، کمتر درمانی هست که بیش از 50 درصد با شکست مواجه شود و نتیجه ندهد.

صادقی تبار ادامه داد: بیماری هایی مثل سرطان که به عنوان بیماری های سخت شناخته می شوند، اگر به موقع تشخیص داده شوند تا بیش از 90 درصد قابل درمان هستند. در حالی که در ناباروری، کمتر از 50 درصد موارد منجر به درمان می شود که عوامل متعددی برای آن وجود دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، تاکید کرد: اساسی ترین فاکتور در شکست درمان های ناباروری، سن زوجین است.

وی افزود: هر چقدر که زوجین نابارور جوان تر باشند، درصد موفقیت درمان بیشتر می شود. به طوری که در 10 تا 15 سال گذشته و به دنبال تغییر سبک زندگی، شاهد افزایش سن ازدواج در کشور بالا رفته است.

صادقی تبار ادامه داد: متوسط سن ازدواج در آقایان بین 34 تا 35 سال است و در خانم ها این سن به 27 تا 28 سال رسیده است. ضمن اینکه مواردی از ازدواج در سنین بالای 40 سال را هم داریم و خانم هایی که تا 35 سالگی، هنوز ازدواج نکرده اند.

وی با عنوان این مطلب که قدرت باروری در افراد از 15 سالگی ایجاد می شود، گفت: در گذشته سن ازدواج پایین بود، به طوری که پسر در 20 سالگی و دختر در 17 سالگی ازدواج می کردند و قریب به 25 تا 30 سال فرصت داشتند که صاحب فرزند شوند. اما، امروزه دختر در 35 سالگی ازدواج می کند و در همان بدو ازدواج هم تمایل ندارد صاحب فرزند شود و سن او به 40 سال و بالاتر می رسد و در نتیجه فرصتی برای بچه دار شدن ندارد.

صادقی تبار به عوامل فیزیولوژیک محیطی و...، در کنار افزایش سن ازدواج به عنوان موانع باروری اشاره کرد و افزود: درمان های ناباروری، بسیار  پیچیده و وقت گیر هستند که لازم است زوجین برای موفقیت درمان، همراهی کنند. ضمن اینکه هزینه های درمان ناباروری برای اکثر زوجین، سنگین و دشوار است.

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با اشاره به برنامه «پایان ناباروری» که شنبه ها از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود، گفت: این برنامه از اثرگذاری بالایی در آگاهی رسانی به خانواده ها و زوجین نابارور برخوردار بوده و توانسته این آگاهی را به مردم بدهد که چگونه می توانند مشکلات ناباروری را حل کنند. 

وی با عنوان این مطلب که داشتن فرزند برای خانواده ها هنوز یک ارزش است، افزود: هدف ما از برنامه پایان ناباروری، افزایش اطلاعات مردم از روش های درمان ناباروری و صاحب فرزند شدن است. ما می خواهیم از طریق این برنامه، به خانواده ها و زوجین بگوییم که چگونه می توانند مشکلات ناباروری را رفع و رجوع کنند.

صادقی تبار تاکید کرد: خوشبختانه بعد از چهار دوره از پخش برنامه پایان ناباروری، بازخوردهای خوبی از خانواده ها داشته ایم که قصد کمک و راهنمایی داشته اند.

انتهای پیام/

R1395/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درمان ناباروری صادقی تبار خانواده ها صاحب فرزند سن ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

دیگر خبرها

  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ