Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست امروز علما در یمن بر رد مداخلات و تعرض‌های آمریکا در منطقه تأکید و اعلام شد، امت اسلام بایدبرای پایان حضور نیروهای آمریکایی در منطقه وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یمن امروز (پنجشنبه) با برگزاری نشستی که علمای مختلف یمنی، سوری، لبنانی و فلسطینی در آن سخنرانی کردند، بار دیگر بر مخالفت با «معامله قرن» تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در بیانیه پایانی این نشست از علمای امت اسلام درخواست شد به نقش و وظیفه خود در این خصوص عمل کنند و درباره خطرات و چالش‌ها هشدار دهند.

در این بیانیه ضمن تأکید بر حمایت از ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت تا اخراج کامل صهیونیست‌ها از سرزمین فلسطین آمده است: به تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و ایستادن در برابر طرح ترامپ و عدم اجرایی شدن آن فرا می‌خوانیم.

علمای حاضر در نشست یمن گام‌ها در راستای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را محکوم و اعلام کردند: صلح جز با کشورهای غیرمتجاوز ممکن نیست.

در ادامه این بیانیه آمده: در راستای عمل به این آیه « وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللهُ لَکُمْ قِیَامًا »، خواستار دور نگهداشتن اموال امت از سلمان (شاه سعودی) و پسرش و نیز «محمد بن زاید»  (ولی‌عهد ابوظبی) و امثال آنها هستیم.

مشارکت‌کنندگان افزودندحضور آمریکا را مردود می‌دانیم و امت باید برای اخراج نیروهای آمریکایی وارد عمل شود. مداخله آشکار آمریکا در منطقه و تعرضهای مکرر آن علیه فرزندان امت را که آخرین آنها ترور شهیدان «قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» و همرزمانشان بود، محکوم می‌کنیم.

شیخ «خالد ملا» رئیس جمعیت علمای عراق،  «محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس ، «حسین غبریس» مسئول روابط سیاسی تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت و «بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست سخنرانی کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن آمریکا اسلام بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم