Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار اخبار ویروس کرونا توصیه‌هایی منتشر کرد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ اجتماعی رسانه نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا در کشور که موضوع همه مردم ایران است، توصیه می‌شود رسانه‌ها  و فعالان شبکه‌های اجتماعی، موارد زیر را در انتشار و بازنشر اخبار مورد توجه قراردهند:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن انتظار می رود از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم ان مطمئن شوید و مانع از انعکاس  «برداشت از موضوع- گمانه و اطلاعات ناقص» شوید.

2. انتشار گمانه زنی‌ها، شایعات و فایلهای صوتی، تصاویر و ویدئوهای بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهادهای رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرارمی دهد لذا توصیه می شود به اخبار تولیدی رسانه های شناسنامه دار و رسمی توجه گردد .  
 
3. کرونا، یک مساله جهانی است و شفافیت در اطلاع رسانی موثق و دقیق وظیفه ابلاغی از سوی رئیس جمهور محترم به همه دستگاه هاست و طبعا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع،  دقت را  برای صحت،سپس  سرعت و رقابت را در اولویت بعدی قرار دهند.

4. با توجه به تخصصی بودن موضوع، صرفا به انتشار اخبار رسمی از نهادهای ذیربط و در راس آن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازید.

5. از نشر و درج نظرات و دیدگاه های سایر دستگاه ها، چهره‌ها و مسئولان که متخصص و یا مرتبط با موضوع نیستند حتی الامکان خودداری شود.

6. اهتمام همه رسانه‌های کشور که دغدغه ایران را دارند، افزایش آگاهی مردم، ایجاد همبستگی ملی برای پیشگیری و بسیج همه امکانات برای کاهش انتشار ویروس  و درمان مبتلایان احتمالی است  و از رسانه‌ها  که در این موارد همواره پیشگام و ازهفته ها قبل اطلاع رسانی را اغاز نموده اند انتظار می‌رود، همچنان همین مسیر را تداوم بخشند.

7. با توجه به انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه رسانه های شناسنامه‌دار و رسمی است که میدان دار و مرجع اطلاع رسانی برای مردم باشند تا ضمن جلوگیری از نگرانی بی مورد موجب  حفظ آرامش روانی مردم با دریافت ، اخبار درست و دقیق مورد نیازمردم دراین شرایط شویم.

انتهای پیام/

R1361/P/S2,41/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد