Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@21:28:29 GMT

«شغل ساختگی» همسر برای اختلاس!

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۱۸۶۶

به گزارش جام نیوز، دادگاه رسیدگی به اتهامات نخست وزیر اسبق فرانسه، پنه لوپ فیون، همسر او و مارک جولو، دستیار او در زمان عضویت در مجلس ملی فرانسه قرار است از روز ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) آغاز شود.

 

نخست وزیر دوران ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی متهم است که با معرفی همسرش به عنوان یکی از دستیاران خود در زمان نمایندگی، شغلی «ساختگی» برای او ایجاد کرده است تا به این ترتیب بتواند دست به «اختلاس اموال عمومی» بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پنه لوپ فیون در مجموع با قراردادهایی که بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به عنوان دستیار همسرش امضاء کرده بود بیش از یک میلیون یورو دستمزد دریافت کرد.

 

افشای اسنادی که نشان می داد پنه لوپ فیون در زمان عضویت همسرش در مجلس ملی در عمل به عنوان دستیار او مشغول به کار نبوده، رسوایی جنجال برانگیزی را برای فرانسوا فیون در سال ۲۰۱۷ رقم زد. از نخست وزیر پیشین فرانسه که در آن زمان نامزد حزب راستگرای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری بود به عنوان بخت اصلی راهیابی به کاخ الیزه نام برده می شد.

 

با این حال رسوایی شغل «ساختگی» همسر فرانسوا فیون و افشاگری های بیشتر در مورد نخست وزیر پیشین فرانسه باعث شد که او در دور اول انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ شکست بخورد.

 

نخست وزیر اسبق فرانسه ضمن رد اتهامات وارده اعلام کرده است که اسناد «بی گناهی» خود و همسرش را در جریان محاکمه ارائه خواهد کرد. وکلای مدافع فرانسوا فیون گفته اند که همسر او از سال ۱۹۸۱ وظیفه برنامه ریزی دیدارهای روزانه، نگارش پاسخ به نامه های دریافتی و تهیه یادداشت برای شوهرش را برعهده داشته است.

 

این در حالی است که پنه لوپ فیون در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۷ گفته بود که «هرگز» برای همسرش کار نکرده است.

 

فرانسوا فیون بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ نخست وزیر فرانسه بود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اختلاس رسوایی فرانسه فرانسوا فیون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • وقوع سه همسرکُشی در مشهد
  • شب هولناک در مشهد / جزئیات ۳ همسرکُشی
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است