Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت گفت: دولت تمام توان خود را برای مهار ویروس کرونا بسیج کرده و رییس جمهوری دستور تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس را داده است.

افزود: امشب اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس در وزارت بهداشت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از اعضای دولت و نیرو‌های مسلح و اعضای این ستاد در جلسه حضور داشتند. موضوع مقابله با ویروس کرونا که در چین اتفاق افتاده و به کشور‌های مختلف سرایت کرده است. آثار آن در برخی شهر‌ها مثل قم ظاهر شده است.

او ادامه داد: در جلسه امروز درباره مسائل مهمی بحث شده و دبیر ستاد مشخص شد. کمک‌ها و نیاز‌های وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلف نیز اعلام شد و از امشب دبیرخانه این ستاد در وزارت بهداشت خواهد بود و به کمک نیرو‌های متخصص وزارت بهداشت، برنامه ریزی می‌کند و تا فردا جلسه‌های مختلفی برگزار شده و دستورالعمل‌های مختلف تدوین می‌شود.

جهانگیری گفت: اختیارات این ستاد کامل است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند با این ستاد همکاری کنند. کارخانه‌هایی که ماسک طبی تولید می‌کنند در چنین شرایط خاصی که پیش آمده باید طوری که وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌خواهد، سه شیفت تولید کنند و مردم برای برخی نیاز‌های اولیه برای مقابله با این ویروس دچار مشکل نشوند و اگر به چیزی نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: در اولین فرصت به اندازه مورد نیاز، ماسک و موارد دیگر تولید شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاست و کشور ما در منطقه از نظر توانمندی پزشکی حتی در سطح بین المللی جزو کشور‌های مهمی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و این ظرفیت در مقاطع مختلف نشان داده شده است. مدیریت درمان کشور نیز توانمند است و مردم به مدیریت و توانمندی پزشکی کشور اعتماد داشته باشند. ما قادر هستیم این مشکل را در روز‌های نخست و با دعای خیر مردم کنترل کنیم تا تلفات زیادی نداشته باشیم و انشالله نخواهیم داشت. وزارت بهداشت نیز با اطمینان مسلط بر اوضاع هستند و در روز‌های آینده خبر‌های خوبی از زبان مسئولان مرتبط می‌شنویم.

جهانگیری گفت: مطالب مرتبط با این موضوع را فقط از زبان مسئولان وزارت بهداشت باید بشنویم و همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها و صداوسیما و مطبوعات و فضای مجازی که برای دل سوزی مردم فعال هستند، آنچه واقعیت دارد را با مردم در میان بگذارند. نه قصد داریم کم نمایی کرده و نه بزرگ نمایی کنیم تا مردم نگران نشوند. کارگروهی که برای اطلاع رسانی تشکیل می‌شود، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی مردم می‌توان با این مشکل مقابله کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ویروس کرونا مقابله با ویروس کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟