Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:51:59 GMT

بسیاری از تخلفات انتخاباتی در خوزستان منع تعقب شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۴۹۶

بسیاری از تخلفات انتخاباتی در خوزستان منع تعقب شدند

حجت الاسلام سعید سعدی روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تا روز گذشته تعداد ۹۷ مورد تذکر به ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی داده شد، اظهارداشت: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور است.

وی با اشاره به اینکه جزییات پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تخلفات انتخاباتی را در آینده اعلام خواهیم کرد، گفت: بعد از تذکرات داده شده به ستادهای تبلیغاتی، بسیاری از مشکلات به وجود آمده، رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های اولیه از حضور مردم در پای صندوق‌های رای، روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سعدی یادآور شد: نظارت بر انتخابات بر عهده ناظران شورای نگهبان است ولی در صورت گزارش هرگونه تخلف؛ دادگستری به موارد مطرح شده نیز رسیدگی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف دادگستری در جریان برگزاری انتخابات پیشگیری از تخلف است که در این زمینه عوامل این ستاد حضور جدی دارند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی از برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت انتخابات در استان خبر داد.

دادگستری استان خوزستان تعداد ۷۴ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را ایجاد کرده است.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور در حال برگزاری است.

برچسب‌ها دادگستری ستاد پیشگیری انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری ستاد پیشگیری انتخابات مجلس شورای اسلامی دادگستری ستاد پیشگیری انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات