Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:17:03 GMT

مساجد خراسان جنوبی میعادگاه خلق حماسه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۴۳۱

مساجد خراسان جنوبی میعادگاه خلق حماسه

مساجد خراسان جنوبی که از گذشته تاکنون پایگاه و هسته اصلی انقلاب و مقاومت بوده و هستند و امروز توفنده تر، پر هیاهوتر و پرشورتر شاهد حضور مردم خراسان جنوبی در پای صندوق های رای هستند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان جنوبی: سمیه محمدی؛ مردم ایران اسلامی همواره در امور سیاسی جامعه مشارکت حداکثری داشته اند و در یک هفته اخیر شاهد این بودیم که مساجد پر هیاهوتر، آماده تر و توفنده تر از همیشه در میدان رقابت کاندیدا هم نقش آفرینی کرده و امروز، در روز تعیین سرنوشت، شعبات اخذ رای را در خود جای داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این منظر که این انتخابات مایه خیر و برکت نظام و انقلاب است، کاندیداهای انتخاباتی هم با حضور در مساجد و حسینیه ها و هیئت های مذهبی به معرفی خود پرداخته و قول هایی داده اند که در اذهان عموم و نمازگزارن ثبت شد.

 

مساجد استان خراسان جنوبی همانند مساجد سرتاسر ایران، به عنوان هسته اصلی انقلاب، در آستانه برگزاری انتخابات، پس از نماز مغرب و عشاء منتظر حضور و دیدار چهره به چهره نامزدهای انتخاباتی با مردم و شنیدن وعده ها و نظرات نامزدهای انتخاباتی بودند، اما امروز دوم اسفندماه مساجد خراسان جنوبی میعادگاه حضور مردمی هستند که برای تعیین سرنوشت خود به این پایگاه ها قدم می گذارند.

 

امروز مساجد نقش هدایتگری، صیانت و شور انتخاباتی دارند

حجت الاسلام «روح الله نوری»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: مساجد در شور و نشاط انتخاباتی و هدایت و صیانت در انتخابات نقش دارند.

 

 

وی با بیان اینکه 90 درصد مساجد خراسان جنوبی آماده برای حضور نامزدهای انتخاباتی و ایراد سخنانشان بوده اند، گفت: هر نامزد انتخاباتی استان بعد از برگزاری نمازهای ظهر و  مغرب و عشاء با حضور در مساجد سعی در جلب آراء به نفع خودشان داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه از گذشته تا به امروز، مساجد در برگزاری انتخابات، نقش هدایت، صیانت و شور را در انتخابات مختلف داشته اند، افزود: امروز، برخی از شعبه های اخذ رای، مساجد هستند و معمولا شعبه هایی که در مساجد هستند تجربه ثابت کرده است که بدون حواشی بوده اند، چراکه حرمت مساجد سبب می شود، مردم و مسئولان انتخاباتی ملاحظاتی داشته باشند.

 

نوری ادامه داد: مساجد پایگاه و هسته اصلی انقلاب هستند که از ابتدا در شکل گیری، حفظ و تداوم انقلاب همواره نقش آفرینی کرده اند و در گام دوم که بحث تکامل انقلاب را داریم گفتمان سازی بر عهده این مراکز است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: مساجد هسته مقاومت اند و امروز در انتخابات هم هر رای ما به آینده ای بهتر و شکل گیری مجلسی قوی تر کمک می کند.

 

مساجد دارای آثار و برکات خوبی به ویژه برای فتح قله های کمال و دفع فتنه ها هستند

حجت الاسلام« احمد رضایی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مسجد یکی از پایگاه های مهم مردم است که امروز در حوزه های مختلف اثرگذار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مساجد جایگاه های فرهنگی و اجتماعی هستند و تمام تلاش ما این است که فعالیت های مساجد با پیوست فرهنگی انجام شود، یکی از کارهای مساجد از صدر اسلام این بوده که به همه مسائل مردم توجه کند که دچار فراز و نشیب هایی هم شده، مساجد امروز در انتخابات و در دوران دفاع مقدس و شکل گیری انقلاب که امام فرمودند: «مسجد سنگر است باید آن حفظ کرد»، نقش آفرینی داشته اند.

 

 

حجت الاسلام رضایی گفت: مساجد دارای آثار و برکات خوبی به ویژه برای فتح قله های کمال و مسائل ارزشی اجتماعی و هم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بوده و هستند؛ و در بخش بصیرت افزیی و دفع فتنه ها و در انتخابات که حرکتی انقلابی و بزرگی است که متعلق به نظام جمهوری اسلام است، در مساجد انجام می شود و هم اکنون مساجد درب آنها به روی فعالیت های نظام باز است.

 

حجت الاسلام«ابراهیم سبزه کار»، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مسجد پایگاهی است که از صدر اسلام مورد توجه مردم بوده و هست و همواره پایگاه اصلی انقلاب بوده، مسجد ظرفیتی برای تبیین شاخص ها و صیانت از دستاوردهای نظام و آرمان های انقلاب است.

 

وی افزود: مردم به ارکان مسجد، هیئت امنا و امام جماعت و نمازگزاران آن اعتماد دارند و نباید این اعتماد با سیاست بازی خدشه دار شود، لذا نقش مساجد در جریان انتخابات باید تبیین اهداف انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان یک پایگاه و مکان برای تبیین صحیح ارزش های انقلاب و نه یک مرکز سیاسی همواره حماسه سازی کرده است که نباید اعتماد آن خدشه دار شود، این مکان مقدس از نامزد خاصی حمایت نمی کند، فقط آگاهی دهنده است و نهادی است که بصیرت افزایی در آن موج می زند.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات در مساجد انتخابات در خراسان جنوبی انتخابات مجلس خراسان جنوبي بیرجند مساجد خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان اصلی انقلاب حجت الاسلام داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران سواری از سیل در روستای کرغند قاینات خراسان جنوبی منتشر شده است؛ جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 750694

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی