Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:17:21 GMT

حاشیه‌نشینان کرمانشاه صف بسته‌اند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۵۹۱

حاشیه‌نشینان کرمانشاه صف بسته‌اند

سحر امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه که از صبح امروز به شعبه‌های رای گیری زیادی در محلات باغ‌نی، شهرک بسیج و شهیاد سر زده بود، ظهر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت مردم در این مناطق عالی بوده است.

همین توصیف را نماینده هیات نظارت بر انتخابات در شعبه مسجد امام جعفر صادق (ع) در محله جعفرآباد نیز بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن شیرمحمدی گفت: حضور مردم در این شعبه خوب بوده است.

کریم عزیزی، رییس شعبه امام جعفر صادق (ع) نیز عنوان کرد: در کمتر از ۲ ساعت نخست رای گیری حدود ۲۰۰ تعرفه انتخاباتی در این شعبه مصرف شده است.

آنچنان که فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه هم به خبرنگار ایرنا گفت: روند رای‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه در کمال آرامش ادامه دارد و شاهد ازدحام رای‌دهندگان در شعب اخذ رای هستیم.

حضور چشمگیر در مناطق حاشیه‌نشین

در شعبه مدرسه راهنمایی بهشت آیین در شهرک بسیج نیز گرچه صف رای دهندگان طولانی نبود اما در نیم ساعتی که خبرنگاران ایرنا در آنجا بودند، فرآیند رای‌گیری به صورت مستمر ادامه داشت.

به گفته اعظم قمشه، رییس این شعبه برخی از رای دهندگان حتی پیش از ساعت هشت صبح و آغاز رای گیری، در مقابل شعبه به انتظار ایستاده بودند.

صف رای دهندگان در شعبه دبیرستان شهید فریدون تعریف در شهرک کیهانشهر اما به بیش از ۴۰ نفر می رسید، آن هم درست ساعت ۱۲ ظهر که معمولاً شعبه های اخذ رای خلوت هستند.

در بین رای دهندگان از همه قشرها و سنین مختلف بودند اما همراهی کودکان و نونهالان با والدین خود بیش از همه به چشم می آمد.

آقای حسینی یکی از اهالی شهرک کیانشهر که با دخترش برای دادن رای آمده بود، گفت: دخترم را نیز به همراه آورده ام تا مشارکت در آینده خود را یاد بگیرد.

مرد جوان دیگری هم پس از آن که اسامی کاندیداهای موردنظر خود و پدر پیرش را روی برگه رای نوشت، آن را به دختر خردسالش داد تا داخل صندوق رای بیاندازد.

این جوان که خواست نامش بیان نشود، گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف سیاسی و دینی است و اگر ما نسبت به آینده خود ساکت و بی تفاوت باشیم دیگران برای ما تصمیم می گیرند.

دیگر اثر انگشت نگیرید

برخلاف اطلاعیه وزارت کشور، در ساعات نخست رای گیری استفاده از استامپ و گرفتن اثر انگشت از رای دهندگان اجباری بود اما حوالی ظهر روسای شعبه های اخذ رای از جمله در شهرک کیهانشهر به مجریان شعبه تاکید کردند که نیازی به گرفتن اثر انگشت نیست تا نگرانی شهروندان از احتمال انتشار ویروس کرونا رفع شود.

تاکنون خبری از تخلف نبوده است

پیگیری ها و مشاهدات چندساعته خبرنگاران ایرنا از شعب اخذ رای در مناطق حاشیه نشین نشان داد که دست کم تا ظهر روز جمعه تخلف قابل توجهی از سوی کاندیداها، هواداران آنها یا عوامل اجرایی انتخابات رخ نداده است.

البته معصومه راهروان، نماینده یکی از کاندیداها در شعبه شهید فریدون تعریف گفت که هواداران یکی از کاندیداها در مقابل شعبه اخذ رای اقدام به هدیه خودکار به برخی از رای دهندگان می کردند که با ورود و برخورد سریع دست اندرکاران شعبه، جلوی تخلف او گرفته شد.

کوثر داوودی، نماینده یکی دیگر از کاندیداها در همین شعبه گفت که فرآیند اخذ رای تاکنون عادی و قانونی بوده و مشکل خاصی وجود نداشته است.

امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه هم گفت: تاکنون هیچ موردی از تخلف یا اقدامات غیرقانونی در شعبه‌های رای‌گیری مشاهده نکرده ایم.

فرآیند رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد انجام می شود.

براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه رای دهندگان رای گیری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: عمل بسته تعویض دریچه آئورت قلب برای بیماری ۷۳ ساله در کرمانشاه در بیمارستان امام علی(ع) برای اولین‌بار در غرب کشور، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حسین امیری امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص عمل بسته دریچه آئورت در این بیمارستان، اظهار کرد: بیمار یک زن ۷۳ ساله‌ای بود که به علت کهولت سن و مشکلات دیگری از قبیل دیابت و فشارخون بالا داشتند این عمل برای او انجام شد.

وی افزود: این عمل برای اولین‌بار هست که در غرب کشور صورت می‌گیرد.

محمد روزبهانی، متخصص قلب و عروق در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این عمل به‌صورت بسته و به روش آنژیوگرافی انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش آنژیو از طریق شریان کشاله ران وارد کرده است و دریچه را در محل تخریب شده جایگزین کردیم، بر این اساس مشکل بیمار را رفع کردیم.

متخصص قلب و عروق بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه این عمل را افتخاری برای استان دانست و تصریح کرد: این کار در غرب کشور تابه‌حال انجام‌نشده است و برای اولین بار هست که این اتفاق دارد می‌افتد و از امروز کرمانشاه به جمع ده استانی پیوست که عمل بسته تعویض دریچه آئورت امکان‌پذیر است.

کد خبر 747774

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود